The Canadian Guitar Forum banner
41 - 60 of 63 Posts
Ze moeten veel uitgeven aan Google-advertenties.

Ik heb welgeteld één ding van hen gekocht... een roadcase. Product was goed, prijs was goed, communicatie was goed. Ik zou weer bij hen kopen.

Ze hebben een fysieke winkel in Montreal, maar GC heeft advertenties voor ze... niet dat het specifiek aan GC is gekoppeld... Ze hebben me in de gaten. Op zoek naar wat info als een van jullie katten online bij hen heeft gekocht en of ze legitiem zijn en gemakkelijk om mee te werken. View attachment 369818 View attachment 369819
JA, DEZE MENSEN ZIJN GEWELDIG OM MEE OM TE GAAN EN HEBBEN VEEL INVENTARIS EN KENNISVOL PERSONEEL. HOU VAN HEN, HEB EEN PAAR WEKEN GELEDEN EEN AF75 VAN HEN GEKOCHT. MARC

Een waarschuwing voor iedereen die online winkelt: Bestel hier niet als je zeker wilt zijn dat je bestelling binnen 3-4 maanden of minder aankomt, ongeacht wat de website zegt of wat hun klantenservice belooft! Dit is wat mij overkwam: In de eerste week van juni bestelde ik ongeveer 10 kabels die meer dan $200 kostten met gratis verzending, aangezien het meer dan $200 exclusief btw was. Ze belastten mijn kaart onmiddellijk en bij alle artikelen die ik bestelde stond dat de verwerkingstijd + verzendtijd 1-2 dagen of 1-2 weken was, afhankelijk van het artikel, dus ik dacht er niet veel over na, want ze hadden dit duidelijk op hun website en op de factuur die ik ontving staan. Ik vond het prima om 1-2 weken te wachten. De prijzen waren goed, en achteraf gezien waren ze te goed. De kabels die ik wilde, waren moeilijk lokaal te vinden en kostten veel meer dan RedOne ze verkocht. De volgende dag nam hun klantenservice (Stephan J) contact met me op en zei: "Eigenlijk zijn alle artikelen nu 2-3 weken of 6 tot 8 weken wachttijd, sorry!". Ik zei tegen hen: "Oké, verwijder de artikelen die 6-8 weken duren, ik kan niet zo lang op deze producten wachten en ik zal ze lokaal moeten kopen. Ik kan me echter geen verzendkosten veroorloven, dus voeg deze alsjeblieft niet toe vanwege jullie fouten." Hij verwijderde de artikelen en ik ontving een bijgewerkte factuur. Hij voegde verzendkosten toe aan de bestelling! Het was maar $10, maar het verhoogde de kosten per artikel en ik kon de extra kosten bovenop het lokaal kopen van de artikelen tegen een hogere prijs echt niet betalen. Ik vroeg hem beleefd om deze kosten te verwijderen, aangezien de verzending was toegevoegd omdat hun site en factuur ten onrechte beweerden dat de artikelen eerder zouden aankomen, en met het verwijderde artikel kwam het uit op iets minder dan $200. Ik dacht dat het redelijk was dat ze de verzendkosten zouden betalen vanwege hun fout, maar RedOne was niet van plan om toe te geven. Ze hebben er een week over gestreden en op een gegeven moment werd me neerbuigend verteld: "Als je wilt dat ik de verzendkosten verwijder, zul je die bestelling in onze winkel in Montreal moeten ophalen. Laat me weten of dat voor je werkt!" (ja, dit is het daadwerkelijke citaat), wetende dat ik in een andere provincie zat. Op dat moment zei ik dat hij onprofessioneel was en dat ik geen zaken meer wilde doen met RedOne vanwege alle misstanden en eerlijk gezegd illegale acties die door het bedrijf werden ondernomen. "Annuleer mijn bestelling en stort mijn bijna $200 terug", zei ik. Stephan besloot op dat moment mijn bestelling niet te annuleren en verwijderde in plaats daarvan de verzendkosten van $10. Nu heb ik deze e-mail gemist, maar eind augustus (TWAALF weken nadat ik de '1-2 weken levertijd' kabels had besteld) merkte ik dat ik nog geen terugbetaling had ontvangen. Dus nam ik contact op met een andere klantenservicemedewerker (Soloman), aangezien Stephan niet vriendelijk was, en vroeg: "Waarom is mijn geld niet teruggestort nadat ik er 2,5 maanden eerder om had gevraagd? Stort mijn geld alsjeblieft terug." Hij zei dat er geen gegevens waren van mijn verzoek om het geld terug te storten, maar in tegenstelling tot Stephan corrigeerde Soloman het probleem en werd mijn geld teruggestort. Soloman is een goede kerel. Het is een geluk dat RedOne hem heeft om de vreselijke praktijken die RedOne hanteert enigszins te compenseren. Dus al met al lijkt RedOne een dropshippingbedrijf te zijn, dat in strijd zal handelen met de consumentenbeschermingswetten en creditcardovereenkomsten door je geld vast te houden terwijl ze de producten nog niet eens in handen hebben. Samenvattend: - Er stond op hun website dat mijn bestelling 1-2 weken zou duren om naar mij te verzenden, en de factuur bevestigde dit. - Binnen die week hebben ze de verzendtijd voor sommige artikelen gewijzigd in 6-8 weken (maar ze verzenden de producten niet apart, de hele bestelling wordt tegengehouden). - Ze hebben mijn kaart extra kosten in rekening gebracht zonder mijn toestemming - Ik heb hen gevraagd mijn bestelling te annuleren en geld terug te storten. Ze deden geen van beide - 12 weken zijn verstreken en er is nog steeds geen teken van een terugbetaling, en de bestelling is nog steeds "in behandeling". Houd er rekening mee dat dit 10 weken langer is dan op hun productpagina's stond dat ze nodig zouden hebben om te verzenden. Vertrouw niet op hun schattingen, ze beloven te veel en doen aan valse reclame - Koop hier niet!!! Je krijgt je bestelling misschien nooit. Koop lokaal, zelfs als het meer kost

Een waarschuwing voor iedereen die online winkelt:

Bestel hier niet als je zeker wilt zijn dat je bestelling binnen 3-4 maanden of minder aankomt, ongeacht wat de website zegt of wat hun klantenservice belooft!

Dit is wat mij overkwam:

In de eerste week van juni bestelde ik ongeveer 10 kabels die samen meer dan $200 kostten, met gratis verzending omdat het meer dan $200 exclusief btw was. Ze belastten mijn kaart onmiddellijk, en bij alle artikelen die ik bestelde stond dat de verwerkingstijd + verzendtijd 1-2 dagen of 1-2 weken was, afhankelijk van het artikel, dus ik dacht er niet veel over na, want ze hadden dit duidelijk op hun website en op de factuur die ik ontving staan. Ik vond het prima om 1-2 weken te wachten. De prijzen waren goed, en achteraf gezien waren ze te goed. De kabels die ik wilde, waren moeilijk lokaal te vinden en kostten veel meer dan RedOne ze verkocht.

De volgende dag nam hun klantenservice (Stephan J) contact met me op en zei: "Eigenlijk is de wachttijd voor alle artikelen nu 2-3 weken of 6 tot 8 weken, sorry!". Ik vertelde hen: "Oké, verwijder de artikelen die 6-8 weken duren, ik kan niet zo lang op deze producten wachten en ik zal ze lokaal moeten kopen. Ik kan me echter geen verzendkosten veroorloven, dus voeg deze alsjeblieft niet toe vanwege jullie fouten." Hij verwijderde de artikelen en ik ontving een bijgewerkte factuur. Hij voegde verzendkosten toe aan de bestelling! Het was maar $10, maar het verhoogde de kosten per artikel en ik kon de extra kosten bovenop het lokaal kopen van de artikelen tegen een hogere prijs echt niet betalen. Ik vroeg hem beleefd om deze kosten te verwijderen, omdat de verzending was toegevoegd omdat hun site en factuur ten onrechte beweerden dat de artikelen eerder zouden aankomen, en met het verwijderde artikel kwam het uit op iets minder dan $200. Ik dacht dat het redelijk was dat ze de verzendkosten zouden betalen vanwege hun fout, maar RedOne was niet van plan om toe te geven.

Ze vochten er een week over en op een gegeven moment werd me neerbuigend verteld: "Als je wilt dat ik de verzendkosten verwijder, zul je die bestelling in onze winkel in Montreal moeten ophalen.
Laat me weten of dat voor je werkt!" (ja, dit is de werkelijke quote), wetende dat ik in een andere provincie zat. Op dat moment zei ik dat hij onprofessioneel was en dat ik geen zaken meer wilde doen met RedOne vanwege alle misstanden en eerlijk gezegd illegale acties die door het bedrijf werden ondernomen. "Annuleer mijn bestelling alsjeblieft en stort mijn bijna $200 terug", zei ik. Stephan besloot op dat moment mijn bestelling niet te annuleren en verwijderde in plaats daarvan de verzendkosten van $10.

Nu heb ik deze e-mail gemist, maar merkte eind augustus (TWAALF weken nadat ik de '1-2 weken levertijd' kabels had besteld) dat ik nog niet was terugbetaald. Dus nam ik contact op met een andere klantenservicemedewerker (Soloman), aangezien Stephan niet vriendelijk was, en ik vroeg: "Waarom is mijn geld niet teruggestort nadat ik er 2,5 maanden eerder om had gevraagd? Stort mijn geld alsjeblieft terug." Hij zei dat er geen bewijs was dat ik om terugbetaling van het geld had gevraagd, maar in tegenstelling tot Stephan corrigeerde Soloman het probleem en werd mijn geld terugbetaald. Soloman is een goede kerel. Het is een geluk dat RedOne hem heeft om de afschuwelijke praktijken die RedOne hanteert enigszins te compenseren.

Dus al met al lijkt RedOne een dropshippingbedrijf te zijn, dat in strijd zal handelen met consumentenbeschermingswetten en creditcardovereenkomsten door je geld vast te houden terwijl ze de producten nog niet eens in handen hebben. Samenvattend:

- Er stond op hun website dat mijn bestelling 1-2 weken zou duren om naar mij te verzenden, en de factuur bevestigde dit.
  • binnen die week veranderden ze de verzendtijd naar 6-8 weken voor sommige artikelen (maar ze verzenden de producten niet apart, de hele bestelling wordt tegengehouden).
  • ze hebben zonder mijn toestemming extra kosten op mijn kaart in rekening gebracht
  • Ik vroeg hen mijn bestelling te annuleren en geld terug te storten. Ze deden geen van beide
  • 12 weken zijn verstreken en er is nog steeds geen teken van een terugbetaling, en de bestelling is nog steeds "in behandeling". Houd er rekening mee dat dit 10 weken langer is dan op hun productpagina's stond dat ze nodig zouden hebben om te verzenden. Vertrouw niet op hun schattingen, ze beloven te veel en doen aan valse reclame
  • Shop hier niet!!! Je krijgt je bestelling misschien nooit. Koop lokaal, zelfs als het meer kost

Man, dat is balen! Sorry om te horen over je slechte ervaring!

Dus dat gezegd hebbende, lijkt RedOne een dropshipping bedrijf te zijn
Niet helemaal... Hier is een algemene opmerking over hoe ze werken:

FYSIEKE WINKEL
Ze zijn eigenlijk een behoorlijk grote fysieke muziekwinkel in Dorval, QC. Hun persoonlijke service is ook prima. Niets spectaculairs, maar zeker niet slecht. Gewoon een gemiddelde muziekwinkel met een goede lokale reputatie.

WEBSITE / ONLINE
Hun website is een ander verhaal... Ze vermelden bijna alles wat ze kunnen krijgen van bijna elke leverancier waarmee ze zaken doen, maar hun online voorraad/beschikbaarheid wordt niet echt gevolgd of gekoppeld aan echte gegevens. Of het nu 1-2 dagen, 1-2 weken, 1-2 maanden of iets anders zegt, het is eigenlijk betekenisloos. Ik zou gokken dat er waarschijnlijk "wat" logica in zit. Zo zetten ze misschien 1-2 dagen op dingen die ze regelmatig op voorraad hebben, een paar weken voor dingen die ze moeten bestellen maar over het algemeen snel kunnen krijgen, en langer voor dingen waarvan ze weten dat ze langer zullen duren. Maar het creëert problemen zoals dit, waarbij ze de voorraad niet daadwerkelijk hebben en/of onverwachte leveranciersvertragingen oplopen, wat een bestelling van een klant aanzienlijk negatief kan beïnvloeden (zoals in enkele voorbeelden in deze thread).

EEN GEMEENSCHAPPELIJK PROBLEEM
Ik heb deel uitgemaakt van het digitaliseren van een paar ouderwetse fysieke winkels, en dit is eigenlijk een vrij veelvoorkomend probleem. Geloof het of niet, veel ouderwetse winkels hebben geen voorraadsystemen die alles volgen wat er in en uit de deur gaat. Zo ja, dan worden ze vaak slecht onderhouden (vrij onnauwkeurig) en waarschijnlijk niet compatibel met moderne e-commerce services. Om het probleem op te lossen, zou de online voorraad gescheiden moeten worden van de voorraad in de winkel, wat een hoop problemen veroorzaakt. Of het vereist een complete verandering van POS-systemen, wat een ENORME onderneming is voor een klein bedrijf. Het is ongelooflijk duur (zowel vooraf als waarschijnlijk met veel hogere maandelijkse kosten voor onderhoud), het is extreem tijdrovend en het zal onvermijdelijk een hoop tekortkomingen en andere onverwachte problemen hebben die een hoop hoofdpijn zullen veroorzaken gedurende het hele proces en daarna. In de meeste gevallen kunnen kleine bedrijfseigenaren het zich niet veroorloven of willen ze zich niet met de hoofdpijn bezighouden.

Ik heb er een paar de investering zien doen, om binnen een jaar of twee terug te keren naar hun oude systeem. Soms is het gewoon beter om een systeem te hebben dat je van binnen en van buiten kent dan een systeem waarbij je steeds weer problemen tegenkomt bij het proberen iets te doen dat vroeger eenvoudig was. Zeker omdat moderne e-commerce systemen en POS-integraties in principe ABSOLUUT VERSCHRIKKELIJK zijn (uit de eerste hand ervaring met veel van hen). Nou, ze zijn in veel opzichten geweldig, maar in andere opzichten verschrikkelijk. Maar dat is weer een andere tirade...

EEN HANDIGE TIP VOOR ONLINE WINKELEN
Als ik een aanbieding zie die geen werkelijke hoeveelheden op voorraad toont en alleen een opmerking heeft met de tekst, verzending binnen X werkdagen/weken, ga ik ervan uit dat het een bedrijf is dat op deze manier werkt (zonder realtime voorraadtracking). Als ze iets hebben dat ik snel nodig heb voor een goede prijs dat ik nergens anders kan vinden, neem ik rechtstreeks contact met ze op om er zeker van te zijn dat ze de voorraad daadwerkelijk hebben, en plaats ik mijn bestelling telefonisch om er zeker van te zijn dat ik het krijg (en controleer ik nogmaals of de voorraad er daadwerkelijk is). Of ik blijf zoeken. Ik trek nooit de trekker over tenzij ik weet dat het er is.

HET SLECHTE
Als ze echter handmatig bevestigen dat ze de voorraad hebben, helpt het niet als ze er gewoon over liegen omdat ze de verkoop willen doen. Helaas bestaan dat soort plaatsen ook... Uiteindelijk zullen ze ontdekt worden, openbaar gedeeld en langzaam in de loop van de tijd worden uitgeroeid.

Fuck ze.

Ik zoek naar Gibson Les Paul op kijiji? Ik krijg advertenties voor mengpanelen van Red One.
Ik zoek naar een Strat? Synthesizers.
Fender versterker? Ik weet het niet... waarschijnlijk een verdomde klarinet.

Fuck ze.
Wat heb je tegen de klarinet? Ik wed dat als je mijn solo uit groep 9 voor "The Blue Danube" zou horen, je er meteen een zou bestellen.

Wat Red One betreft, een vriendin van me zit in Montreal en ze bestelde daar iets tijdens de covid-lockdown, toen je er eigenlijk niet naar binnen kon om het te halen. Het was een soort lichtmast die ze nodig had. Ze zat daar 2 uur te wachten tot de man het naar buiten bracht, belde meerdere keren en hij zei dat hij het net aan het inpakken was, omdat het al voor de tentoonstelling in elkaar was gezet. Toen kreeg ze een e-mail dat haar bestelling was geannuleerd. Ik denk dat ze op dat moment gewoon vertrok. Ik denk dat ze de dingen net zo aanpakken als Tundra Music. Is Tundra er nog?

Ik heb een paar artikelen bij hen besteld, voor het laatst in april en daarna weer in juni. De producten waren in prijs verlaagd en Redone was de enige bron in het land, dus ik was blij dat ik ze kon krijgen. Toen kwam er na de aankoop de al te bekende e-mail met de mededeling dat ze eigenlijk niet op voorraad waren en dat de levering vertraagd zou worden, maar ik liet de bestellingen in beide gevallen staan.

Ik nam in augustus contact met hen op en ontdekte dat een van de artikelen weer op voorraad was, hoewel ze niet de moeite hadden genomen om het me te vertellen of het te verzenden. Het lijkt erop dat hun database ernstig gebrekkig is. Na wat geklets via e-mail met verschillende managers arriveerden beide aankopen uiteindelijk in augustus met een paar weken ertussen. Ze boden wel gratis verzending aan voor beide artikelen, wat misschien een kleine bonus was om de vertragingen goed te maken.

Ik had ook de gebruikelijke negatieve ervaring met Redone: bestelde een artikel op hun site (geen indicatie dat het niet op voorraad was) en ontving toen e-mails waarin stond dat het niet op voorraad was, met een wachttijd van 6-8 weken. Dit lijkt hun techniek te zijn.

Koop hier nooit iets. Ze zijn onverantwoordelijk en hechten alleen waarde aan het verdienen van geld. Ze bereiden zich niet voor op voorraad en verkopen artikelen. Ik heb op 2 januari een artikel gekocht, maar ze hebben het niet verzonden en ruim 2 weken niet goed bezorgd. Ik heb gevraagd om het op een andere manier te verzenden. Maar ze lossen het probleem nooit op, ze proberen het alleen maar te verdoezelen. Ze verspillen alleen maar de tijd en het geld van de klant zinloos. Verspil hier nooit tijd en geld.

Koop hier nooit iets. Ze zijn onverantwoordelijk en hechten alleen waarde aan het verdienen van geld. Ze bereiden zich niet voor op voorraad en verkopen artikelen. Ik kocht een artikel op 2 januari, maar ze verzonden het niet en de levering duurde ruim 2 weken. Ik heb gevraagd om het op een andere manier te verzenden. Maar ze lossen het probleem nooit op, ze proberen het alleen maar te verdoezelen. Ze verspillen alleen de tijd en het geld van de klant zinloos. Verspil hier nooit tijd en geld.

41 - 60 of 63 Posts