Een waarschuwing voor iedereen die online winkelt:
Bestel hier niet als je zeker wilt zijn dat je bestelling binnen 3-4 maanden of minder aankomt, ongeacht wat de website zegt of wat hun klantenservice belooft!
Dit is wat mij overkwam:
In de eerste week van juni bestelde ik ongeveer 10 kabels die samen meer dan $200 kostten, met gratis verzending omdat het meer dan $200 exclusief btw was. Ze belastten mijn kaart onmiddellijk, en bij alle artikelen die ik bestelde stond dat de verwerkingstijd + verzendtijd 1-2 dagen of 1-2 weken was, afhankelijk van het artikel, dus ik dacht er niet veel over na, want ze hadden dit duidelijk op hun website en op de factuur die ik ontving staan. Ik vond het prima om 1-2 weken te wachten. De prijzen waren goed, en achteraf gezien waren ze te goed. De kabels die ik wilde, waren moeilijk lokaal te vinden en kostten veel meer dan RedOne ze verkocht.
De volgende dag nam hun klantenservice (Stephan J) contact met me op en zei: "Eigenlijk is de wachttijd voor alle artikelen nu 2-3 weken of 6 tot 8 weken, sorry!". Ik vertelde hen: "Oké, verwijder de artikelen die 6-8 weken duren, ik kan niet zo lang op deze producten wachten en ik zal ze lokaal moeten kopen. Ik kan me echter geen verzendkosten veroorloven, dus voeg deze alsjeblieft niet toe vanwege jullie fouten." Hij verwijderde de artikelen en ik ontving een bijgewerkte factuur. Hij voegde verzendkosten toe aan de bestelling! Het was maar $10, maar het verhoogde de kosten per artikel en ik kon de extra kosten bovenop het lokaal kopen van de artikelen tegen een hogere prijs echt niet betalen. Ik vroeg hem beleefd om deze kosten te verwijderen, omdat de verzending was toegevoegd omdat hun site en factuur ten onrechte beweerden dat de artikelen eerder zouden aankomen, en met het verwijderde artikel kwam het uit op iets minder dan $200. Ik dacht dat het redelijk was dat ze de verzendkosten zouden betalen vanwege hun fout, maar RedOne was niet van plan om toe te geven.
Ze vochten er een week over en op een gegeven moment werd me neerbuigend verteld: "Als je wilt dat ik de verzendkosten verwijder, zul je die bestelling in onze winkel in Montreal moeten ophalen.
Laat me weten of dat voor je werkt!" (ja, dit is de werkelijke quote), wetende dat ik in een andere provincie zat. Op dat moment zei ik dat hij onprofessioneel was en dat ik geen zaken meer wilde doen met RedOne vanwege alle misstanden en eerlijk gezegd illegale acties die door het bedrijf werden ondernomen. "Annuleer mijn bestelling alsjeblieft en stort mijn bijna $200 terug", zei ik. Stephan besloot op dat moment mijn bestelling niet te annuleren en verwijderde in plaats daarvan de verzendkosten van $10.
Nu heb ik deze e-mail gemist, maar merkte eind augustus (TWAALF weken nadat ik de '1-2 weken levertijd' kabels had besteld) dat ik nog niet was terugbetaald. Dus nam ik contact op met een andere klantenservicemedewerker (Soloman), aangezien Stephan niet vriendelijk was, en ik vroeg: "Waarom is mijn geld niet teruggestort nadat ik er 2,5 maanden eerder om had gevraagd? Stort mijn geld alsjeblieft terug." Hij zei dat er geen bewijs was dat ik om terugbetaling van het geld had gevraagd, maar in tegenstelling tot Stephan corrigeerde Soloman het probleem en werd mijn geld terugbetaald. Soloman is een goede kerel. Het is een geluk dat RedOne hem heeft om de afschuwelijke praktijken die RedOne hanteert enigszins te compenseren.
Dus al met al lijkt RedOne een dropshippingbedrijf te zijn, dat in strijd zal handelen met consumentenbeschermingswetten en creditcardovereenkomsten door je geld vast te houden terwijl ze de producten nog niet eens in handen hebben. Samenvattend:
- Er stond op hun website dat mijn bestelling 1-2 weken zou duren om naar mij te verzenden, en de factuur bevestigde dit.
- binnen die week veranderden ze de verzendtijd naar 6-8 weken voor sommige artikelen (maar ze verzenden de producten niet apart, de hele bestelling wordt tegengehouden).
- ze hebben zonder mijn toestemming extra kosten op mijn kaart in rekening gebracht
- Ik vroeg hen mijn bestelling te annuleren en geld terug te storten. Ze deden geen van beide
- 12 weken zijn verstreken en er is nog steeds geen teken van een terugbetaling, en de bestelling is nog steeds "in behandeling". Houd er rekening mee dat dit 10 weken langer is dan op hun productpagina's stond dat ze nodig zouden hebben om te verzenden. Vertrouw niet op hun schattingen, ze beloven te veel en doen aan valse reclame
- Shop hier niet!!! Je krijgt je bestelling misschien nooit. Koop lokaal, zelfs als het meer kost