The Canadian Guitar Forum banner

Heeft er wel eens iemand gekocht van Redone Music??

42K views 62 replies 38 participants last post by  Northern-Gazelle  
#1 ·
Ze hebben me in de gaten. Op zoek naar wat info als een van jullie katten online bij ze heeft gekocht en of ze legitiem zijn en gemakkelijk om mee te werken.

#5 ·
Een snelle zoekopdracht leverde deze twee threads op:

Samenvatting: Waarschijnlijk in orde als uw artikel daadwerkelijk op voorraad is - maar de website (en mogelijk het personeel) zijn vaak niet accuraat.

#6 ·
Dus geen goede recensies...

Toch ben ik erg in de verleiding.

#7 ·
Ik ben een van die threads hierboven begonnen (over de kabels). Deze KLOOTZAKKEN hebben het me vorig kerstmis weer aangedaan. Ze beloofden me dat ze een E-Drum kit op voorraad hadden. Ik belde en vroeg het ze opnieuw en vertelde ze over de vorige keer dat ze me genaaid hadden. Ze verontschuldigden zich en verzekerden me dat de drums op voorraad waren. Ik kocht ze en glimlachte, wetende dat mijn kinderen zouden flippen op kerstochtend. Toen kreeg ik een week later de oproep... Ik had bijna het grote cadeau van mijn kinderen op kerstochtend niet gehad vanwege deze grapjassen; Ik moest twee weken voor kerstmis een gekke scramble doen om een kit te vinden die op tijd verzonden kon worden. Vertrouw de 'op voorraad'-status op hun webpagina niet. Vertrouw ze eigenlijk helemaal niet.

#9 ·
Ja, hetzelfde. Ik heb in december een standaard bij hen besteld (de enige plek in Canada waar ik het kon vinden) - de site zei dat het op voorraad was, ze e-mailden ongeveer een maand later toen ik ernaar vroeg en zeiden dat het in backorder was... Ik heb nog een paar weken gewacht en toen geannuleerd.

#10 · (Edited)
Ik heb een paar dingen bij hen besteld. Maar de laatste keer belden ze me om te zeggen dat het niet op voorraad was, maar dat het volgende week zou komen. Ik moest denk ik minstens 2 weken wachten voordat ik een bericht kreeg dat het verzonden was. De enige reden dat ik het van hen kreeg, is dat ik het nergens kan vinden. Dus ja, ik zal ze vermijden als ik zou kunnen.

#12 ·
Dat is jammer van de negatieve ervaringen. Het is dichtbij genoeg voor mij om dingen op te halen, en ze zijn goed gesorteerd. Het is een plek waar je zeker even moet bellen, want de geadverteerde voorraad en de werkelijke voorraad lijken elkaar soms in te halen. Ik mag ze wel, want de lokale L&M, hoewel gloednieuw en enorm, heeft een manager die geen zakelijk inzicht heeft. Ik heb zo mijn best gedaan om bulkinkopen te doen voor mijn reparatiewerkplaats, en die kerel laat elke keer de boel vallen.

#13 · (Edited)
De prijzen zien er goed uit, maar hun "op voorraad"-status is gewoon misleidend. Zodra ze je bestelling hebben ontvangen, nemen ze contact met je op om te zien of je je artikel wilt vervangen door iets anders. Zulke zakelijke tactieken zijn belachelijk. En hier in Montreal hebben ze Kijiji overgenomen. Ze adverteren niet met de specifieke bedrijfsinstelling en misbruiken het tagsysteem dat Kijiji toestaat. Ik heb ze al talloze keren gemeld, maar Kijiji moet het leuk vinden om ze als klant te hebben, want er verandert niets.

#15 ·
en hier in Montreal hebben ze Kijiji overgenomen. Ze adverteren niet met de specifieke bedrijfsinstelling en misbruiken het tagsysteem dat Kijiji toestaat.
Bekijk Toronto Kijiji, ze zitten er ook overal op. En ja, ze zijn een van de ergste misbruikers van het tagsysteem. Denken klootzakken zoals zij dat als je op zoek bent naar een versterker en er verschijnt een willekeurige gitaar in je zoekopdracht, dat je dan van gedachten gaat veranderen, besluit dat je geen versterker nodig hebt en de gitaar koopt?

#27 · (Edited)
Mijn ervaring is als volgt:
  • Ze hadden iets wat ik wilde, op voorraad en voor een goede prijs (met gratis verzending).
  • Ik nam contact met hen op om te bevestigen dat het daadwerkelijk op voorraad was, en kreeg te horen: "Ja".
  • Ik plaatste de bestelling online en ontving de verzendbevestiging binnen 4 werkdagen.
  • Producten arriveerden in goede staat.
  • Bevredigend resultaat.
Kan niet beloven dat dit voor iedereen het geval zal zijn, maar er is niets buitengewoons met mij gebeurd. Denk dat ik misschien geluk heb gehad.

#28 · (Edited)
Ik heb dit draadje net gevonden en het maakt me nerveus. Ik heb net een Radial Power -2 besteld en het leek een beetje vaag of het artikel 'op voorraad' was, het leek erop dat het zo was en toen ik de bestelling plaatste, stond er niets over 'niet op voorraad'. Let wel, ik heb de bestelling net met kerst geplaatst, dus ik dacht dat het een paar werkdagen zou duren om statuswijzigingen te zien. Duimen maar. Op het artikel staat 'meestal 7-14 werkdagen'.

#32 · (Edited)
Terugkomend op mijn oorspronkelijke ergernis over RedOne en hun spammen van Kijiji-advertenties... Ik ben op zoek naar een Japanse Westone elektrische gitaar uit de jaren 80. Ik voer de naam in de categorie “Gitaren” in OTTAWA Kijiji en krijg 11 resultaten. ALLE 11 zijn afkomstig uit Montreal en ALLE 11 zijn afkomstig van RedOne Music. GEEN van hen is voor een vintage Japanse gitaar of een gebruikte gitaar van welke aard dan ook. De 11 resultaten zijn voor;
  • “Instrumenten en meer”
  • Mandolines, Cigar Box Gitaren en Ukuleles
  • Kala Ukuleles
  • Reverend Gitaren
  • ESP/LTD Gitaren en Bassen
  • Dean Gitaren - Elektrisch en Akoestisch
  • Segovia Akoestisch Elektrische Gitaar
  • Akoestische Gitaren met korte schaal! Jay Turser en Cort
  • Snaren, tuners, riemen, standaards en meer!
  • Dean Elektrische Gitaar en Versterker
  • Stagg Elektrische Ukulele
Ik wilde de schermafbeeldingen van de resultaten plaatsen, zodat jullie allemaal het genoegen zouden hebben om er doorheen te scrollen, maar in tegenstelling tot RedOne ben ik geen klootzak. Trouwens, er was een item dat ik een paar weken geleden probeerde op te sporen. De enige plek die het als “op voorraad” vermeldde, was RedOne. Ik heb het niet gekocht. Ik zal het nog eens zeggen... Fuck RedOne Music.

#36 ·
Terugkomend op mijn oorspronkelijke probleem met RedOne en hun spammen van kijiji-advertenties...

Ik ben op zoek naar een Japanse Westone elektrische gitaar uit de jaren 80. Ik voer de naam in de categorie "Gitaren" in OTTAWA kijiji en krijg 11 resultaten. ALLE 11 zijn van Montreal en ALLE 11 zijn van RedOne Music. GEEN van hen is voor een vintage Japanse gitaar of een gebruikte gitaar van welke aard dan ook. De 11 resultaten zijn voor;

• "Instrumenten en meer"
  • Mandolines, sigarenkistgitaren en ukeleles
  • Kala Ukeleles
  • Reverend Gitaren
  • ESP/LTD Gitaren en Bassen
  • Dean Gitaren - Elektrisch en Akoestisch
  • Segovia Akoestische Elektrische Gitaar
  • Akoestische Gitaren met korte schaal! Jay Turser en Cort
  • Snaren, tuners, riemen, standaards en meer!
  • Dean Elektrische Gitaar en Versterker
  • Stagg Elektrische Ukelele

Ik zou de screenshots van de resultaten plaatsen zodat jullie ook allemaal het plezier zouden hebben om er doorheen te scrollen, maar in tegenstelling tot RedOne ben ik geen klootzak.

Trouwens, er was een item dat ik een paar weken geleden probeerde op te sporen. De enige plek die het als "op voorraad" vermeldde, was RedOne. Ik heb het niet gekocht.

Ik zal het nog eens zeggen...
Fuck RedOne Music.
Ik ben het met je eens. Het kan me niet schelen of ze de enige bron in het land zijn voor iets wat ik wil, ik zal nooit en te nimmer iets van hen kopen.

#34 ·
@2manyGuitars Uit nieuwsgierigheid, heb je ze gemeld? Ik heb ze gemeld wegens misbruik van het tagsysteem. Sterker nog, ik heb ze minstens een dozijn keer gemeld. Hun advertentie-inkomsten moeten Kijiji echter tevreden houden, dus ik vermoed dat de regels niet voor hen gelden en dat ze mogen doen wat ze willen. Maar hoe meer mensen ze melden, hoe beter.
Dat is precies het antwoord dat ik van Kijiji kreeg. Ze hebben een aparte afdeling voor "commerciële accounts" en de klantenservicemedewerker zei dat ik daarover moest klagen, maar dat het geen zin zou hebben omdat ze geld betalen om hun advertenties daar te plaatsen.

#35 ·
…en ik heb een briefje naar RedOne gestuurd om erover te klagen en uit te leggen hoe het zoeken op Kijiji bijna zinloos maakte. Het is veeel erger als je ooit probeert te zoeken in de categorie PA-apparatuur. Ik herinner me dat ik op zoek was naar een specifiek merk actieve PA-luidspreker en ongeacht hoe ik mijn zoektermen verfijnde, ik ruim 100 resultaten kreeg van RedOne voor alles van mixers tot microfoonstandaards, van keyboards tot kabels. Soms waren het meer dan 200 resultaten met één daadwerkelijke hit begraven op pagina 4.

Ik heb ze verteld hoe erg het was en dat ik, zolang ze dit deden, er nooit een cent zou besteden. Ik wist dat het ze niets zou schelen, maar goed…

#37 ·
Welnu, nadat ik mijn bestelling ongeveer een week geleden had geplaatst, kreeg ik een e-mail met de mededeling dat er 'aanzienlijke vertragingen' zijn en dat ik verwacht dat een bestelling ergens eind januari komt. Mijn spidey-zintuigen zeggen me dat ik me uit deze bestelling moet terugtrekken en een terugbetaling moet krijgen. Het was misleidend toen ik de bestelling plaatste, want het leek erop dat deze in hun 'magazijn' lag en het niet ging om contact op te nemen met de leverancier.

#38 ·
Welnu, nadat ik mijn bestelling ongeveer een week geleden had geplaatst, kreeg ik een e-mail waarin stond dat ze 'aanzienlijke vertragingen' hebben en dat ze verwachten dat een bestelling ergens eind januari komt. Mijn spidey-zintuigen zeggen me dat ik me uit deze bestelling moet terugtrekken en een terugbetaling moet krijgen. Het was misleidend toen ik de bestelling plaatste, want het leek erop dat deze in hun 'magazijn' lag en niet een kwestie van contact opnemen met de leverancier
Dat lijkt allemaal te typisch voor hen. Nu hebben ze Covid als excuus, maar dit gedrag lijkt Covid te dateren.