The Canadian Guitar Forum banner
41 - 54 of 54 Posts
Merk op dat de 10 meg-ohm weerstanden de bijbehorende condensator effectief uit de schakeling halen. De draaischakelaar overbrugt/omzeilt de 10 meg-ohm weerstand van de condensator die u wilt gebruiken, zonder schakelknallen te veroorzaken (zoals het geval zou zijn als de condensatoren allemaal "hangen", met één uiteinde niet aangesloten).

Gibson heeft de inductor getekend als een eenvoudige, enkele 1.5H inductor, terwijl, als het schema van de Revstar klopt, de transformator geconfigureerd zou kunnen worden als een parallel-ondersteunende of een parallel-tegengestelde inductor...afhankelijk van de faseverbindingen van de primaire en secundaire wikkelingen van de TFM, dus de totale inductie zal in elke configuratie verschillen.

Het schema dat Paul laat zien, geeft een LCR-filter aan - een variabele weerstand in serie met een condensator en een inductor. Het typische resultaat daarvan is een wegvloeien van spectrale inhoud boven een bepaald punt en onder een ander punt. Dit is precies wat het oude Varitone-circuit deed/doet, behalve dat in dit geval er slechts één condensatorwaarde is, in combinatie met een manier om de weerstand te variëren. De Varitone heeft een vaste hoeveelheid cut, maar schakelt tussen verschillende condensatorwaarden om het focuspunt en de breedte van de mid-cut te verplaatsen.

Hier is Craig Anderton's "Passive Tone Circuit" - een aanpassing van de Varitone als een enkel passief pedaal, uit zijn boek uit 1980, Electronic Projects for Musicians. Hij gebruikt één kant van een kleine interstage transformator als een inductor, met een schakelaar om de inductie te verdubbelen/halveren, een draaischakelaar om te kiezen tussen condensatorwaarden, en verplaatst de variabele weerstand na de inductor, in plaats van voor de condensator zoals in het Revstar-circuit. Ik bouwde er een in een pedaal, in combinatie met een enkele FET-boosterstage, om het passieve verlies te compenseren. Ik realiseerde me dat door de inductor te omzeilen, het een treble cut zou worden, door de condensatoren te omzeilen een bass cut, en door zowel de caps als de inductor te omzeilen, een simpele attenuator. Dus ik maakte dat allemaal schakelbaar, waardoor het een zeer flexibel hulpmiddel werd.

In een ouder document dat ik van Dan Torres kreeg, heeft hij ook een circuit voor een bidirectionele toonregeling. Eén kant vanaf het middelpunt is een normale treble-cut, en de andere draairichting heeft een condensator in serie met een inductor naar aarde, die een variabele mid-cut levert. Ik kan Yamaha de eer geven voor het opnemen van zo'n circuit, om een anders standaard 2-pickup/twee-knops gitaar wat flexibeler te maken. Maar de eer voor het circuit zelf moet naar veel mensen vóór Yamaha gaan.
View attachment 431361
Holy shit, dat heb ik begrepen!!!

Denkt u alles afwegende dat het schema van de revstar dat angellahash in het andere forum heeft geplaatst, correct is? Is het tenminste logisch?
Is dat schema degene die Paul hier heeft geplaatst, met de 5-wegschakelaar?
Als de waargenomen "boost" simpelweg een verandering is in het algemene niveau als gevolg van de verwijderde of toegevoegde spectrale inhoud, dan wel. Aangezien de tekening echter aangeeft dat het inschakelen van de transformator/inductor inhoud verwijdert/afvoert, impliceert dit echter dat het inschakelen van de transformator wanneer men de knop "omhoog" trekt, in feite de lagere output is, en niet de hogere output.

Ik wil eraan toevoegen, aangezien er blijkbaar geen commentaar op is gegeven, dat de posities #2 en #4 van de 5-wegschakelaar de bas van de ene en de andere pickup afsnijden via de geïntroduceerde serieschakelaar. Dat, plus de "varitone" mid-cut, zou een aangenaam breed scala aan tonen bieden, zonder veel gedoe. Slim.

Dat zou mijn begrip zijn als de tekening correct is.

Denkt u alles afwegende dat het schema van de revstar dat angellahash in het andere forum heeft geplaatst, correct is? Is het tenminste logisch?
Ja, het is logisch. Ik heb geen officiële datasheet kunnen vinden voor de transformator die in de Revstar wordt gebruikt... een kleine twist op de Varitone-configuratie, met de optie om de inductor in of uit het circuit te schakelen.

Discussion starter · #48 ·
@mhammer, ja, ik verwees naar het schema dat Paul plaatste. Je merkte op dat "het inschakelen van de transformator wanneer men de knop "omhoog" trekt, eigenlijk de lagere output is". Dat is absoluut niet hoe de revstar werkt. Zou het bedradingsschema de schakelaar verkeerd om kunnen hebben?

Ik kan uit het diagram niet opmaken welke schakelaarstand omhoog of omlaag is, en zou niet per se aannemen dat de tekening van de verbindingen direct de positie van de knop (omhoog of omlaag) weergeeft. Het toont alleen componentverbindingen. Maar toen ik er net naar keek, realiseerde ik me dat de transformator altijd is aangesloten. De push-pull-schakelaar overbrugt de transformator om een directe draad naar de aarde te creëren, of maakt het pad naar de aarde door de transformator.

In de vroege jaren 60 introduceerde Epiphone hun zeer beperkte EA-Professional serie (er werd er maar één gemaakt in 1966). Het was een gitaar/versterker combinatie waarbij het Varitone circuit in de gitaar zat, aangesloten op de versterker via een 6-aderige kabel. Hier is het schema van het EA8-P model:
Image

In het openbaar sloeg het nooit aan.

Na wat zoekwerk heb ik een specificatieblad voor die TFM in de Revstar gevonden. Alternatieve bronnen wijzen op een audio-lijntransformator met een impedantieverhouding van 6,67:1, gecentreerd voor 4KΩ tot 600Ω-lijn. Het heeft wel een spanningsverhouding van bijna drie. Het zou echter een actief circuit vereisen om ernstige belasting van de gitaar PUs te voorkomen als het is bedraad als een conventionele TFM...laatste spijker voor inductor.

Product : Signaal lijntransformator
Primaire impedantie: 4KΩ. secundaire impedantie: 600Ω. impedantie verhouding: 6,6°:1. verhouding: 2,58:1
DCRprimair :
148 Ω. DCR secundair: 64Ω. frequentiebereik: 300Hz - 3,4KHz.

Het circuit dat ik tekende, kwam voort uit wat ik kon zien van de gekleurde draden.

Ik denk niet dat het een Booster is, maar meer hoog gezet en dan laag gebracht.

IE zoals autofabrikanten nu doen... die je add-ons verkopen. Stoelverwarming gewoon zoveel per maand betalen. Het was altijd een onderdeel van de auto, dus het is niet echt een add-on.

We kunnen geen energie creëren, we kunnen deze alleen transformeren van de ene toestand naar de andere.
Ik vroeg me af of ik een enkele pickup kon boosten met de energie van de tweede, ik denk dat ik de tweede pickup meer in fase met de eerste zou moeten brengen om te klinken als een boost of ik zou gewoon Neck+Bridge krijgen.

We kunnen geen stroom creëren, we kunnen deze alleen van de ene toestand naar de andere transformeren.
Ik vroeg me af of ik een enkele pickup kon boosten met de stroom van de tweede, ik denk dat ik de tweede pickup meer in fase zou moeten brengen met de eerste om te klinken als een boost of ik zou gewoon Neck+Bridge krijgen.
Een actief circuit zou effectievere resultaten opleveren... DC-stroom in, om meer dynamische stroom uit te produceren.

Een actief circuit zou effectievere resultaten opleveren...Gelijkstroom erin, om meer dynamische stroom eruit te produceren.
Ik zei dat alleen maar om het een boost te noemen als er geen stroom wordt toegevoegd, is onwaar.

Het voelt meer als een oplichting.

1) dit is het geluid van de gitaar
2) dit is de boost

2) dit is het ware geluid van de gitaar
1) dit is een versneden geluid

Autotermen. Als je op het gaspedaal drukt, kunnen we snel gaan. Maar als we harder duwen, krijgen we een boost. Als je gewoon harder duwt, krijg je dezelfde snelheid als de boost. Ik denk dat het meer een elektrisch auto-gevoel is.

Maar als je een vervangende transformator kunt voorstellen, omdat ik geen idee had van de waarden ervan, alleen de naam. Ik zal het circuit opnieuw controleren aan de hand van de afbeeldingen die ik kan zien. Want de kleuren maken het zo mooi

41 - 54 of 54 Posts