The Canadian Guitar Forum banner

Wat vinden we van Guitar Fetish?

13K views 27 replies 23 participants last post by  nickname009@  
#1 ·
Hoeveel zou ik betalen voor pickups in Canadese dollars en hoe goed zijn ze? Bedankt op voorhand.

#2 ·
Welkom.

Wat ik doe, is 30% optellen bij de Amerikaanse prijs om te beginnen. De verzendkosten zullen in de range van $20 tot $30 liggen, en dan kan het zijn dat u een douanekosten van ongeveer $10 moet betalen. Houd daar allemaal rekening mee bij het bekijken van de GF-prijs.

Wat de kwaliteit betreft, ze zijn beter dan de pickups die op een Squire of een Epiphone zouden zitten.

#3 ·
Welkom.

Wat ik doe, is 30% optellen bij de Amerikaanse prijs om te beginnen. De verzendkosten zullen in de range van $20 tot $30 liggen, en dan moet u al dan niet een grens-makelaarskosten van ongeveer $10 betalen. Houd dit allemaal in overweging bij het bekijken van de GF-prijs.

Wat de kwaliteit betreft, ze zijn beter dan de pickups die op een Squire of een Epiphone zouden zitten.
Ik ben het over het algemeen eens, behalve voor duurdere Squiers en Epiphones. Met Squier en Epiphone krijg je waar je voor betaalt. Hetzelfde geldt voor Guitar Fetish. Hun goedkope pickups zijn dat ook. Hun duurdere pickups zijn goed tot zeer goed. Het beste is dat hun duurdere pickups nog steeds zeer redelijk geprijsd zijn.

#5 ·
Ik heb er verschillende van de betere gehad, maar vraag niet welke, want ze zijn allemaal al weg. Tele- en Gretsch-stijl, en P-90's. De eerste indruk was dat ze best goed waren voor het geld, maar "voor het geld" is een waardeloze kwalificatie. (Ik herinner me dat de combinatie van een Tele en een broodrooster geweldig was, maar afgezien daarvan waren ze gemiddeld, wat me enigszins verbijsterde.) Sommige van die pickups werden verhandeld, andere werden in klantgitaren geĂŻnstalleerd, weer andere werden weggegeven. Na veel handelen en opschonen verminderde ik mijn behoeften en uiteindelijk hield ik 3 Godins en een Tele, allemaal met standaard pickups.

#6 ·
Ik heb net een Dream 90 en een verstelbare brug op een Ephiphone Jr. geĂŻnstalleerd. Ik heb er maar kort op gespeeld en vind hem een beetje helder. Mijn geluid is ingesteld voor een humbucker en ik heb geen andere P90's ter referentie. Om eerlijk te zijn, de humbucker die er standaard in zat, klonk best goed!

De brug is geweldig, ik kon de intonatie instellen en dat lukte niet met de originele brug.

Ik heb er echt meer tijd mee nodig voordat ik mijn mening erover kan geven.

#8 ·
Ik zou er moeite mee hebben om weer GFS-elementen te kopen. Degene die ik kreeg waren niet slecht, maar ook niet goed. Voor net iets meer geld kun je beter gemaakte en beter klinkende pickups kopen.

Ik heb de Vineham B Tele pup's, de brug in een Esq en de hals in een MIM met de standaard brug pup. Voor $150 geleverd aan mijn deur heb ik twee fantastisch klinkende gitaren.

#12 ·
Ze hebben niet de "beste" producten, maar ze zijn eerlijk, en als je in de VS woont (of een postbus hebt bij een nabijgelegen grensovergang) en niet de extra kosten hoeft te betalen die Canadezen wel moeten betalen, vertegenwoordigen ze een behoorlijke waarde voor het geld. Ik denk dat ze een service bieden voor mensen met een krap budget. En ik denk dat er meer van hen zijn dan van mensen die een gitaarwinkel kunnen binnenlopen en een gouden kaart kunnen neerleggen voor een R8 of Custom Shop Strat.

En hoewel de pickups misschien middelmatig zijn, kunnen ze een kosteneffectieve manier bieden om dingen uit te proberen die je in overweging had genomen, maar waarvoor je niet bereid was veel geld uit te geven. Zou ik bijvoorbeeld echt een P90- of Filter-tron- of Firebird-type pickup op die positie willen? Misschien wel, en misschien ook niet. Wil ik veel geld uitgeven aan een "Ik vraag me af of..." gril? Waarschijnlijk niet.

Als voormalig klant ontvang ik hun e-mails, en hoewel de items "25% korting op uitverkoopvoorraad!!!" mijn aandacht kunnen trekken, veranderen ze in minder een koopje als je de verschillende extra wisselkoersen en toeslagen optelt, en mijn enthousiasme verdwijnt snel.

#15 ·
Met verzendkosten, makelaarskosten, belastingen en wisselkoers zie ik de waarde er niet van in voor mij. De wederverkoop van hun spullen is ook verschrikkelijk.

Ik houd het bij het kopen van gebruikte Gibson- of Fender-pickups en andere onderdelen, of Squier Epiphone etc. afhankelijk van de gitaar.

#16 ·
Met verzendkosten, makelaarskosten, belastingen en wisselkoers zie ik de waarde er niet van in voor mij.
De wederverkoop van hun spullen is ook verschrikkelijk.

Ik houd het bij het kopen van gebruikte Gibson- of Fender-pickups en andere onderdelen, of Squier Epiphone etc. afhankelijk van de gitaar.
Zoals ik al zei, ALS je in de continentale VS woont, een geweldige prijs-kwaliteitverhouding. Als je in Canada woont, te veel geld voor de waarde.

#18 ·
Voor de prijs kun je gewoon googelen op "cad to usd" en dan krijg je de wisselkoersen.

De laatste keer dat ik bestelde was ruim een jaar geleden en ik herinner me niet dat ik invoerrechten heb gehad.

Qua pickups moet je echt wat demo's op YouTube bekijken, sommige zijn goed, sommige zijn slecht. Ik heb een humbucker in P90-formaat en een set Texas wound 63 vintage (of zoiets) gekregen, niet slecht. Ik heb ook een slagplaat, een bedradingsset en de Trisonic-klonen voor een Squier-upgrade gekregen en die zijn geweldig. Iedereen die ze heeft geprobeerd, wilde een set kopen.

Ook goedkoop, maar uit het VK... Ik heb al eerder Warman pickups besteld en ga binnenkort Irongear bestellen. Bekijk die eens... Ze klinken geweldig, maar zijn veel goedkoper dan Seymour Duncan of Dimarzio.

#20 ·
Ik heb een GFS-hals op een Squier-build die een van mijn favoriete gitaren is. De hals voelt goed aan, ziet er goed uit en heeft een dikte die ik prettig vind. Ik heb onlangs ook een set GFS grijze bodem 60's/70's pickups in een ruil verkregen. Ik heb ze in een nieuwe build geplaatst en ik kan zeggen dat ik tevreden ben met de klank. Iets helderder dan mijn andere gitaren, maar dat is cool. Ik wil sowieso niet hetzelfde geluid van elke gitaar. Toegegeven, ik hoefde er niet voor te betalen en ze te laten verzenden, maar over het algemeen vind ik ze wel leuk. Ik had een set MIM kunnen gebruiken, maar wilde iets anders. Mijn vaardigheid is niet zo hoog als die van velen van jullie hier, dus je beoordeling kan anders zijn op basis van je speelniveau. Ik vind ze leuk en ben niet ontevreden met mijn ruil.

#22 ·
Ik heb een paar van hun pickups gekocht en was tevreden.
Ik bezit Dimarzio, Bill Lawrence, Seymour Duncan en Bare Knuckle .... Sommige GFS pickups zijn net zo goed.
Net als wat er op de kop van een gitaar staat, zegt niets over de klank of bespeelbaarheid van een gitaar .... Hetzelfde geldt voor pickups.
Ik hou van de GFS "LIl Killers" (15k ohm gestapelde Humbucker ....

Mijn grootste verrassing van GFS waren de Hot Hex Overwound pickups uit de Clearance Section .... Iets krachtiger dan een Dimarzio X2N, maar met enkele kwaliteiten van een Dimarzio Evolution met meer lagere middentonen en schonere lage tonen.

#24 ·
Ik vind dat veel van hun hardware gemakkelijk elders te verkrijgen is, met veel minder straf verzendkosten.

Eén ding wil ik echter wel zeggen: ik heb een gitaar (Agile LP-kopie) gehoord met hun "vintage wound" RedActive pickups, specifiek die met de EQ-schakelaars, en het klonk erg boos, maar op een goede manier.

Ook zijn ze de beste deal voor Strat-blokken in messing of staal, en hun heavy duty Floyd is dezelfde die wordt gebruikt voor de Peavey Wolfgang.

Zoals anderen al hebben gezegd, zijn de verzendkosten wat je de das omdoet bij deze.

#25 ·
Hoeveel zou ik betalen voor pickups in Canadese dollars en hoe goed zijn ze? Bedankt op voorhand.
Hangt ervan af welke pickups. Wat betreft USD-prijzen in CAD... Google gewoon "USD naar CAD" en er verschijnt een valuta-omzetter.

Ik heb een complete set van de Brian May "Trisonic"-stijl pickups en ze klinken geweldig. Ik heb een humbucker-formaat P90 waarvan ik in veel recensies heb gelezen dat hij erg, erg dicht bij de Gibson klinkt, maar ik heb hem nog niet geĂŻnstalleerd.

Ik heb alleen een oude body/hals van een Tesico/Kawai SG die ik voor de lol wil herbouwen. Ik ben van plan om de vintage pickups in goudfolie-stijl van Guitar Fetish te halen.

Het grootste advies is echter... wacht op een feestdag. 4 juli, Thanksgiving Weekend, etc... ze hebben altijd een kortingscode van 10/20/30%. Je moet echter wel alle 3 de codes invoeren, elke code is voor een ander deel van de site, dus je kunt misschien 10% of misschien 30% besparen... maar het helpt met verzendkosten.

...Dat gezegd hebbende... voor goedkope pickups van goede kwaliteit, kijk misschien eens naar Iron Gear in het VK. Veel goede YouTube-demo's om naar te luisteren.

#26 ·
Hoeveel zou ik betalen voor pickups in Canadese dollars en hoe goed zijn ze? Alvast bedankt.
Ik bestelde 8 gitaarpickups van Guitar Fetish om in gitaren te installeren, die elk ongeveer $30 kostten, en toen moest ik nog verzendkosten betalen, waardoor de bestelling in totaal $271,60 kostte. Het installeren van deze pickups kostte veel tijd, omdat ik het nog nooit eerder had gedaan, en het was onderdeel van lopende projecten. Een van deze gitaren die ik voor dit project had gekocht, werkte niet, dus ik moest hem terugsturen (naar een andere verkoper), en had de pickups niet meer nodig. Ik diende een retourverzoek voor ze in bij Guitar Fetish. Mij werd verteld dat de retourperiode slechts 7 dagen was (wat bij lange na niet lang genoeg was voor dit soort dingen, want zelfs als ik het naar mijn plaatselijke gitaarreparatiebedrijf had gebracht, zouden ze 7 dagen nodig hebben gehad om de reparatie aan slechts één gitaar uit te voeren, dus zelfs dan zou het niet lang genoeg zijn geweest als retourperiode...en wie weet of ze meer tijd nodig zouden hebben om zoveel pickups te doen, ik zeker wel). Dit was nieuw voor mij, want ik had dit retourbeleid nergens op zijn site gezien, maar ik wilde er niet met hem over discussiëren, omdat hij me tegoed aanbood en ik dacht dat ik misschien meer pickups nodig zou hebben voor mijn lopende gitaarprojecten, dus ik accepteerde dat aanbod. Toen moest ik $13 betalen om deze twee pickups terug te sturen, dus ik heb die kosten zelf gedragen....

Toen ik andere pickups installeerde, ontdekte ik dat er één niet eens werkte. Ik bevestigde dat hij niet werkte en niet alleen verkeerd was geïnstalleerd, door hem naar mijn plaatselijke gitaarreparatiebedrijf te brengen, waar ze hem testten en ontdekten dat hij defect was, wat ze op een bon voor mij opschreven. Ik diende toen een retourverzoek hiervoor in, en in eerste instantie wilde hij de retourzending niet accepteren, tenzij ik hem kon bewijzen dat hij defect was, en hij zei dat de bon van de reparateur niet voldoende was. Toen zei hij dat hij me zou toestaan om hem op mijn eigen verzendkosten terug te sturen, en me opnieuw tegoed zou aanbieden, en als hij hem testte en ontdekte dat hij defect was, dan zou hij me de verzendkosten vergoeden. Op dit moment heb ik de rest van de andere pickups geïnstalleerd en ontdekt dat ze niet eens beter klinken, maar eigenlijk slechter dan de budget pickups die op deze supergoedkope gitaren (die tussen de $95 en $160 kostten) zaten. Twee van deze pickups hebben een vervelende brom, dus hoewel ze werken en niet defect genoeg zijn om te verwijderen en terug te sturen, is het vervelend dat ik heb betaald voor een product dat niet goed klinkt (naast zoveel andere producten). Ik ben ook al meer dan $100 kwijt door deze slechte zakenman, en nu wil hij dat ik dit product op mijn eigen kosten terugstuur zodat hij het kan testen, en ik weet niet zeker of hij me daadwerkelijk de verzendkosten zal vergoeden of niet, en ongeacht dat, ben ik te veel geld kwijtgeraakt en maak ik me op dit moment zorgen over het overschrijden van mijn rekening, dus ik kan het me niet veroorloven om meer uit te geven om het terug te sturen. Ik heb ook problemen met dit "retourbeleid" van hem, dat roofzuchtig lijkt, want het is niet alleen niet genoeg tijd voor zelfs een professional om het werk te doen, maar hij beweert ook dat het onderaan elke verkooppagina staat die ik heb gekocht, en ik ben teruggegaan om te ontdekken dat hij heeft gelogen, en ik heb screenshots gemaakt om het te bewijzen. Ik probeerde een terugvordering te starten bij paypal, en hij loog tegen hen dat zijn retourbeleid onderaan elke pagina op zijn site stond, en toen wees paypal het af omdat hun nieuwe beleid stelt dat ze alleen terugvorderingen behandelen in dezelfde maand als de aankoop is gedaan, wat opnieuw niet genoeg tijd is voor een groot project als dit, soms duurt het even voordat je beseft dat je een defect product hebt gekocht.

Hoe dan ook, ik kan het me niet veroorloven om deze $100 te verliezen, maar ik moet op dit punt mijn verliezen beperken in plaats van meer uit te geven om te proberen dit alleen maar terug te sturen voor tegoed om meer slechte producten te krijgen die me meer tijd en energie zullen kosten (evenals geld voor de gitaarreparateur), en dan mogelijk meer geld om ze terug te sturen. Ik ben een gehandicapte en moet leven van $1.000 per maand, dus ik moest het hele jaar sparen voor dit project, om alleen maar opgelicht te worden! En ik heb ook recensies gelezen die zeggen dat hun potten en alle houten gitaaronderdelen nog slechter zijn. Dus ik raad ze duidelijk af en koop niets van hen. Ze verkopen zeker goedkope rommelonderdelen, goedkoper en slechter dan die van de goedkoopste gitaren (zoals Glarry), met een hoge opslag en ze rekenen te veel voor verzending en betalen je niet voor retourzending en hebben een roofzuchtig retourbeleid. Stel jezelf niet bloot aan het risico om opgelicht te worden zoals ik.

#27 ·
Pickups zullen bepaalde dingen bereiken. Er is een limiet.
De belangrijkste factor is het hout waarvan de gitaar is gemaakt.
Pickups veranderen de beperking van het hout niet.

Bijvoorbeeld:
Een gitaar die helemaal niet sustain.
Pickups zullen dat niet veranderen.

Je zult deze dingen uit ervaring leren.
Een dood klinkende gitaar zal nog steeds dood klinken, ongeacht welke pickups of elektronica.
Pickups gaan geen slecht klinkende gitaar veranderen in een geweldig klinkende gitaar.

#28 · (Edited)
Jaren geleden had ik een Tele Paulownia Body in surf green bij hen besteld, het was super goedkoop en ik was bereid de extra invoerrechten/douane te betalen die erbij kwamen kijken. Toen het aankwam, had de nekverbinding een soort scheur, niet super diep waardoor het onbruikbaar was, maar genoeg om me te storen. Ik sprak erover met GFS en ze boden een gedeeltelijke terugbetaling aan, aangezien terugsturen een gedoe zou zijn geweest. Ik accepteerde het, zette er een mooie Warmoth-hals op en was er oké mee.

Ik verkocht de gitaar als geheel na een tijdje, want ik wist dat deze gitaar de goederen niet zou leveren, ik wilde gewoon iets goedkoops en vrolijks... en ik wist eigenlijk al dat ik hem uiteindelijk niet lang zou houden.