The Canadian Guitar Forum banner

Elmira Vintage Gitaarshow 1 juni

3.3K views 52 replies 17 participants last post by  Budda  
#1 ·
#8 ·
Hier is de officiële lijst van exposanten voor 2025:
Hier is onze lijst van fijne exposanten voor 2025:
Folkway Music
Tone Brothers Vintage Musical Instruments
Dan and Gerry's Musical Stuff
Alex' Guitars
Alfie's Hamilton Players Grade Guitars
AME Vintage-Modern Musical Instruments
Solo Guitars
Four Winds Music Fest
Super Guitar Co.
J.B. Music Products
Bonsai Guitars
Tone Travellers
Sketch Guitars
Cavecaster Guitars
Guitar Hot Rodding
GreenScreenPrinting
Darwin Demers Retrotown Music
No Fret Woodworking
Rising Sun Vintage Guitars
Kwasnycia Guitars
Oxford Guitar Supply
Doug in Oakville
Vinyland
FE Tellier Guitars
Guitar Broker CA
Gino De Santis
G & G Music
Tune-In Guitar Tech
Christman Guitars
Supercool Pedals
John Weber
Ahuntsic Amp
McIntosh Guitars
Moe & Gerry's Vintage Sanitarium
Guitar Bazaar
Laroche Lutherie
Mark Rehkopf
Mayfly Audio
Leblanc Guitars
Mike's Music
Clarke Customs
Corrigan Pickups
Black Rose Guitar House
Randall Mathieu
Scheltema Boutique Guitars
Wyres Strings
Music City Canada
London Guitars
Mountain Music - Hamilton
The Little Bean Music
KS Sound Audiorep
Audiofab
en nog veel meer persoonlijke collecties!
elmiravintageguitarshow dot ca voor routebeschrijvingen en vragen.

#15 ·
Ik zal als walk-in aanwezig zijn en het volgende meebrengen. Het belooft een geweldige show te worden!

Image

SIB Electronics Echodrive (blauw) - zeer zeldzaam, slechts 100 gemaakt. Uitstekende staat
Spaceman Saturn V Harmonic Booster 18/99 Uitstekende staat met doos en snoep
Joe Bonamassa 'Copper' Fuzz Face - Limited Edition 2012 #351 / 2.500 NOS MINT staat met doos en snoep
Fulltone Fulldrive 3 Uitstekende staat met doos
Fulltone Fulldrive 2 V2 MINT geen doos
Seymour Duncan Custom Shop pickups - Humbucker onder een P90 Cover Soapbar (JB/59), gouden polen schroeven maar met extra nikkel polen schroeven inbegrepen
DiMarzio Super Distortion dubbele crème met doos MINT staat
Gibson 500T/496R pickup set met zwarte ringen/schroeven Uitstekende staat (ca. 1990)

#20 ·
Ik voeg een paar pickups toe uit mijn onderdelenlade die ik morgen meeneem.

Image

-Sheptone BK pickup set nikkel covers en 4 cond draad (zwarte spoelen) 2009
-SD Seymourized Mini-Humbuckers nikkel 4 cond draad (SM-3n & SM-3b)
-DiMarzio P-90 Super Distortion (4 cond)
-Dean DMT Leslie West Mountain of Tone Zebra pickup gouden pole screws/slugs, korte voetjes, gevlochten draad NOS MINT met doos (zoals een SD JB)

#28 · (Edited)
Heb vandaag het 'Valve Warper' pedaal van AUDIOFAB op de beurs opgehaald. Ben langs hun stand gegaan waar ze een volledig pedalenbord met hun producten hadden. De 'Valve Warper' trok mijn aandacht vanwege de kruising tussen een Tone Bender en Tube Screamer, die kan variëren van zachte crunch-achtige vervorming tot volledige fuzz. De klank is gedetailleerd en gearticuleerd en geeft een zeer mooie touch-respons met het cleane kanaal van een buizenversterker. Elke noot klinkt echt en helder en zou mooi door elke live- of studiemix snijden zonder de overmatige EQ-aanpassing die soms nodig is.

Todd Schneider is de eigenaar, ontwerper, bouwer met een technische achtergrond. Zeer aardige man met een schat aan elektronische kennis.
Audiofab

Enkele foto's van de beurs.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

#43 ·
Ik vond het een geweldig idee om dit jaar de twee kamers te hebben. Niet zo druk en je kon gemakkelijker toegang krijgen tot de standhoudertafels. Over het algemeen vond ik de show geweldig. Mijn zoon kocht een paar accessoires, mijn vrouw kocht bijna een akoestische gitaar en ik had een mooie Lewis-gitaar die met me mee naar huis ging. Ik vind het geweldig om de kwaliteitsvintage spullen te zien die de Tone Bros meebrengen, maar ik merkte dat hun display dit jaar aanzienlijk kleiner was dan vorig jaar.

#45 ·
Ik vond het een geweldig idee om dit jaar twee kamers te hebben. Niet zo druk en je kon gemakkelijker toegang krijgen tot de standhoudertafels. Over het algemeen vond ik de show geweldig. Mijn zoon kocht een paar accessoires, mijn vrouw kocht bijna een akoestische gitaar en ik had een mooie Lewis-gitaar die met me mee naar huis ging. Ik vind het geweldig om de kwaliteitsvintage spullen te zien die de Tone Bros meebrengen, maar ik merkte dat hun display dit jaar aanzienlijk kleiner was dan vorig jaar.
Eens, het verspreiden over twee ijsbanen was een geweldig idee van de organisatoren.
Ik sprak met Roman en Philippe van de Tone Brothers en stelde dezelfde vraag over de afgenomen displaygrootte. Hij zei dat het te veel moeite en tot op zekere hoogte risico werd om de hele collectie uit Montreal mee te nemen. Hun website zal echter regelmatig alle beschikbare, verkochte en nieuwe voorraadinformatie bijwerken.

Dat is een absoluut geweldige verzameling vintage spullen die ze hebben weten te verwerven.

Vorig jaar telde ik 40 vintage gitaren met een totale waarde van ongeveer $ 980.000 CAD. Dan waren er de 30 vintage Fender Tweed-versterkers met een handvol vintage VOX- en Marshall-versterkers die in de mix waren gestrooid, waarvan ik geen idee heb wat de totale waarde zou zijn.

Als ik moest gokken, lag er misschien bijna $ 1,3 tot $ 1,5 miljoen op de vloer.

Ik denk niet dat ik dat ook al te vaak door het land zou willen vervoeren.