The Canadian Guitar Forum banner

Vantage gitaren

86K views 123 replies 39 participants last post by  SyrupTone2007  
#1 · (Edited by Moderator)
Heeft iemand wel eens gehoord van een merk genaamd Quest, gemaakt door Vantage in Japan? Een vriend gaf me deze gitaar om mee te spelen, genaamd een quest mini gitaar. Ja mini gitaar, bijna een tenor. De gitaar is ongeveer 3/4 schaal en eigenlijk best verbazingwekkend. Eén HB met coil split, volume & tone. Bolt-on esdoorn hals RW toets. Een kleine gitaar met een grote attitude. Ik zal een foto maken en dit weekend plaatsen als ik de kans krijg. Ik heb een aantal oudere Vantage gitaren (mij) gezien die in de vroege jaren tachtig best mooi waren. :cool:

#3 ·
We hebben gezien dat je bij vrijwel elk gitaarmerk wel eens een goede tegenkomt, als ik naar deze gitaar kijk, kan ik geen constructiefouten vinden, de hals is na 20 jaar nog steeds recht en zonder buzz. De intonatie is precies goed en het voelt niet slecht aan, zelfs niet op een korte schaal. Ik moet hem nog aansluiten, maar dat zal ik vandaag doen.... Een bassist met wie ik een paar jaar geleden speelde, had een oude Vantage Bass en die voelde ook goed aan en hij liet hem goed klinken...:D Dit is iets dat de aandacht van mijn dochters kan trekken, want ik heb een tijdje geleden een beetje air guitar zien spelen.

#4 ·
Ik heb Vantage altijd beschouwd als goedkope gitaren, maar als ik erover nadenk, hadden sommige van de modellen die ik heb gezien kenmerken die je ziet bij high-end merken, zoals neck-through, multi-wood laminaat bodies, enzovoort.

Ik zou graag een paar van die gitaren met een open vizier bekijken. Natuurlijk zou je ze waarschijnlijk moeten strippen en er goede elektronica in moeten zetten, maar misschien zijn ze niet zo slecht als ik me herinner.

#5 ·
Ik heb deze gitaar eigenlijk gevonden via een Google-zoekopdracht. Ik heb de link opgenomen als je geïnteresseerd bent, maar ik zal proberen een paar betere foto's te maken en een van mijn andere te gebruiken, zodat de grootte te zien is... Dit is geen vintage-ding, gewoon iets anders.

#122 ·
Vroege Vantage-gitaren werden gemaakt in de Matsumoku-fabriek en waren absoluut GEEN rommel. De kwaliteit was zelfs beter dan die van in de VS gemaakte gitaren. Ze zijn waarschijnlijk beter dan 99% van de geïmporteerde rommel die momenteel in de schappen ligt. (BC Rich, LTD, enz., enz.)
Nou, bedankt voor de positieve feedback. Ik heb zelf AVK gekocht. Ja. Absoluut. Prachtige gitaar om te leren spelen samen met mijn vriend, aangezien hij gitaar speelde. Nou ja, ik heb zelf op school drums en fluit gespeeld, maar ik dacht dat ik gitaar zou proberen, omdat ik een elektrische viool wil leren spelen. Hoe dan ook, lang verhaal kort. Ik heb deze prachtige gitaar gekocht. Uitgemaakt met mijn vriend. En ik heb een martial-versterker en iedereen die hem heeft geprobeerd of bespeeld, is er absoluut dol op. Dus ja, het is een prachtig stuk
Muziekapparatuur. Ik heb mezelf er nog steeds niet toe gebracht om erop te gaan spelen, sinds we uit elkaar zijn gegaan. Het breekt nu gewoon mijn hart😥:confused:
Ik vroeg me af wat ze waard zijn. Als je toevallig een idee hebt. Laat het me weten, de mijne is rood van kleur. Zoals een verbrand Indiaas rood. Bedankt

#7 ·
Bovendien ben ik er vrij zeker van, alleen al door het gewicht, dat het van beton is gemaakt. Het ding weegt meer dan mijn 6-snarige bas.

#8 ·
Ik had een oudere Vantage bas. Hij leek vrij veel op het VP-model van deze site http://www.matsumoku.org/models/vantage/vp/vp.html (VP820B). Ik vond dat hij er best mooi uitzag met de esdoorn middenstukken op de body. En Xanadu, ik herinner me niet dat hij echt zwaar was (misschien wel, maar het is niet iets dat me echt opviel).

Het enige probleem dat ik ermee had, was de brug. Ik heb hem laten vervangen en het was prima. En zoals je zei PaulS, deze bas was oud maar de hals was recht, geen gezoem en dat soort dingen en de intonatie was best behoorlijk.

#9 ·
Na oom Matt werden Vantages tot 1990 door Kasuga gemaakt. Ik denk echter niet dat veel Kasuga Vantage gitaren Japan hebben verlaten. Het merk werd later verkocht, geloof ik, en de productie werd verplaatst naar Korea. Het is interessant om op te merken dat de Rico's aanvankelijk betrokken waren bij de Koreaanse Vantages en iets met het merk van plan waren. Een paar modellen werden door hen ontworpen............

#10 ·
Dit model was MIJ van Matsumoku. Ik ben het ermee eens dat de bouw hiervan kan wedijveren met veel Noord-Amerikaanse gitaren. De frets zijn uitstekend, geen bramen, geen randen en mooi gekroond. De toets moet een beetje schoongemaakt worden, maar de rest is in bijna nieuwstaat. Heeft ook redelijk goede hardware zoals tuners, brug en potmeters. Moet nog HB bekijken. Het interessante wordt waar ik hem op ga stemmen. :D

#11 ·
Ik heb een Vantage gitaar bespeeld in Long & mcquade. En dit was prima. Gebruikt, maar het speelde prima en het had een goed geluid. Zag er degelijk uit.

#12 ·
Een gitarist in een andere band hier speelt op twee vantages, vintage uit de vroege jaren 80, neck-through en uitstekende instrumenten, goed gemaakt, geweldig klinkend. Een vriend van me had een paar jaar geleden een Quest, die was een beetje gevormd als een Ibanez x-serie. Het was ook een behoorlijk goede gitaar.

#15 ·
...Ik heb een in Japan gemaakte Vantage akoestische gitaar die ik in '85 nieuw kocht voor $90 bij de Music Box in Montreal (in NDG) tijdens een uitverkoop. De gitaar klonk geweldig toen ik hem kocht en is met de jaren beter geworden. Als het een waardeloos ding was, zou het allang uit elkaar zijn gevallen, want hij heeft meer dan twintig jaar ernstig misbruik meegemaakt.

Ik heb vele jaren op een in Japan gemaakte Vantage elektrische gitaar gespeeld, maar heb hem domweg verkocht.

-dh

#16 ·
Dit is allemaal interessant, ik heb nog geen Jap Vantae of Vantage gezien die ik zou willen aanraken, laat staan spelen....

Ik ga beter opletten, ik dacht altijd dat ze leuk zouden zijn om op het podium te brengen om te slopen...

#17 ·
Dat komt omdat de meeste gitaren van de meeste bedrijven rommel zijn. De meeste bedrijven produceren 100 budgetgitaren voor elke kwaliteitsgitaar die ze produceren. Vantage maakte een aantal gitaren van hoge kwaliteit, maar alleen in een bepaalde periode. Die periode kwam zo'n 20 jaar geleden zo'n beetje ten einde...........

#21 ·
G
#25 ·
Hallo, noorderburen - dit is mijn eerste bericht op dit forum. Tot nu toe is dit de enige plek die ik heb gevonden waar iemand iets weet over Quest-gitaren en ik heb een paar vragen waarop ik hoop antwoorden te krijgen.
Ik heb een gitaar genaamd Quest Madura-NT. Het is een elektrische akoestische gitaar met holle body, dunne body, gevormd als een Les Paul, alleen breder aan de bovenkant. Hij heeft 6 inline tuners, gouden hardware, 1 toon- en 1 volumeknop. Het unplugged akoestische geluid is niet erg luid, maar hij speelt als een elektrische gitaar en klinkt goed versterkt. Ik heb gezocht naar informatie over deze gitaar en alles wat ik heb gevonden is dat Quest werd gemaakt door Vantage in Canada, maar een andere site zei dat Vantage in de jaren 70 in Japan werd gemaakt. Ik betwijfel of deze gitaar zo oud is. Er zitten geen stickers op de gitaar met vermelding van de plaats van fabricage en er is ook geen serienummer. Mijn gitaar heeft Quest in abalone op de kop en Madura-NT op een kleine sticker zichtbaar in het klankgat. De tuners hebben ook Quest erop gestempeld.
Kan iemand me hier helpen?