The Canadian Guitar Forum banner
61 - 80 of 88 Posts
Eerder deze zomer heb ik een deel van mijn waterpartijen in de achtertuin verplaatst, in feite een kleine overloop/beek verlengd met ongeveer anderhalve meter verderop een helling.

Dat belastte de pomp iets meer, en ik was ontevreden over de stroming.

Vandaag ben ik overgestapt op een pomp met een hogere capaciteit. De oude was goed voor 4000 liter per uur. De nieuwe is 9000 l/u.
En ik heb de oude pomp op zijn plaats gehouden om de hoofdfontein aan te drijven, dus ik heb nu twee pompen draaien.

Ik heb ook een nette kleine kogelkraan in de waterval-lus geplaatst, zodat ik de stroming kan regelen.

Het is nu ruim overbemeten. De stroming is uitstekend en regelbaar.
Er is ook een mooi canisterfilter met UV in de lus.

Ik zal daar zitten zodra de zon wat meer ondergaat.

De oude (nu alleen de fontein aandrijvend.

Image
Om de een of andere reden hebben we deze zomer veel kampvuren gehad in een metalen behuizing.

Afgelopen nacht, tijdens het roosteren van marshmallows, besloten we de behuizing dichter bij het huis te verplaatsen.

Vanmorgen heb ik een vierkant van 4' x 4' uitgesneden op het resterende grasveld, de graszoden verwijderd, het redelijk vlak geharkt en wat stoeptegels gelegd. Toen heb ik wat polymeerzand erin geveegd en vastgezet met water.

Het zal stevig genoeg zijn om de brander morgen op te zetten.

De behuizing is trouwens 22" x 22". De stenen zullen rondom 1' uitsteken.

Image

Image

Een klein zenproject.
Image

Tegen de lente zullen de dakspanen grijs zijn, net als de rest die 18 jaar oud zijn. Ze gaan gemakkelijk een halve eeuw mee.

Deze heb ik 13 jaar geleden uit mijn kunstgalerie gehaald. Het was daarvoor een geitenstal geweest en ik geloof dat die dakspaan minstens 75 jaar oud moet zijn geweest, aangetast door zout in de lucht en constante wind. Sommige waren flinterdun, deze is niet ver daarvandaan.

Image

Een klein zenproject.
View attachment 611031
Tegen de lente zullen de shingles grijs zijn, net als de rest die 18 jaar oud is. Ze gaan gemakkelijk een halve eeuw mee.

Deze is bewaard gebleven uit mijn kunstgalerie van 13 jaar geleden. Het was daarvoor een geitenstal en ik geloof dat die shingle minstens 75 jaar oud moet zijn geweest, uitgehold door zout in de lucht en constante wind. Sommige waren flinterdun, deze is niet ver weg.

View attachment 611032
Klaar. Veel hoeksneden.
Image

In mijn steeds verder vorderende aanval op gras als bodembedekking heb ik nog een kans ontdekt om nog een stuk te verwijderen.
Toen we deze oude plek kochten, was de oprit gemaakt van oude silo-stenen van een failliete textielfabriek die decennia geleden in de buurt bestond.
Omdat de stenen van een silo kwamen, waren ze afgerond en groter en zwaarder dan normale stenen.
Als oprit waren ze de schreeuwende stront. Wie ze ook had gelegd, verzuimde enig echt substraat te gebruiken en legde ze gewoon op de grond.
Natuurlijk veroorzaakten in de loop der jaren het gewicht van auto's en de beweging van de grond dat de stenen omhoog kwamen. Het was vreselijk. Je kon het niet scheppen en elke keer dat je eroverheen liep, liep je het risico je enkel te breken.
Dus verwijderden we ze en brachten we vracht na vracht naar de stort.
We wisten dat de stenen zich uitstrekten voorbij het einde van de oprit en de achtertuin in, maar dachten niet echt na over het gebruik van dat gedeelte.
Zaterdag besloot ik wat gras en teelaarde weg te schrapen en het lijkt op een oppervlak dat we kunnen gebruiken als een klein binnenplaatsje / terras.
Nu draaien de radertjes in mijn hoofd.
Image

Image

Huur een stoep-/straatveger (horizontale roterende borstel vergelijkbaar met een grondfrees).
Bel dan de jongens met zelfnivellerende cement...
Ik neem aan dat als ik er een paar duizend aan wilde uitgeven, cement goed zou zijn.

Ik ga de grond en het graszoden wegschrapen, de stenen vegen, met een slang, misschien een hogedrukreiniger wassen.

Dan zal ik beoordelen. Op dit punt is het een gratis exemplaar, slechts wat arbeid.

Mijn idee is een kleine binnenplaats met een klein tafeltje en een paar stoelen, nog een leuke plek om te zitten, afhankelijk van waar de zon staat.

Je hebt een bo...bo.

Ik leid een zacht leven. Als ik bedenk hoe zwaar het leven moet zijn geweest voor mijn voorouders die in kleine huisjes aan de Bay of Chaleur woonden en hun huizen verwarmden met hout...

Ik draag handschoenen in de sportschool. Dat had ik ook bij deze kleine taak moeten doen.

Het zal genezen.

Het verwijderen van de ziel en de zode is het grootste obstakel. Het is schoon, maar de lokale stortplaats wil elke keer dat je in en uit rijdt $10 en het is de auto van mijn vrouw, geen pick-up truck.

We vonden een plek met toestemming van de eigenaar.

Image

Image

Van dit hier ...
View attachment 604805
... naar dat hier.

Verlengde linkerwand 6" zodat deze dezelfde hoogte heeft als de andere, het geheel waterpas gezet en gestabiliseerd, gerecycled hout en metaalplaten gebruikt. Hoefde alleen schroeven te kopen om de metalen panelen vast te zetten.
View attachment 604808

Generator komt terug bij de kuip, waar hij altijd stond (we zien hem in het grotere afdak achteraan). Ik moet de ruimte inrichten. September project.
September project voltooid. Ik had open ruimte nodig om de nieuwe generator te verplaatsen en nog steeds wat ruimte voor brandhout, nu erboven. Het zou moeten houden (ik hoop ...).

Waar is het hout, vraag je? Voor deze winter hebben we wat gekocht, dat we deze week zouden moeten krijgen.
Image

September project voltooid. Ik had open ruimte nodig om de nieuwe generator rond te bewegen en nog steeds wat voor brandhout, nu erboven. Het zou moeten houden (ik hoop het ...).

Waar is het hout, vraag je? Voor deze winter hebben we wat gekocht, zouden het deze week moeten krijgen.
View attachment 616461
Jacuzzi. Leuk.

Veegt……

Image

Bubbelbad. Lekker.
Ja, het is mijn therapeut. Een driehoekige tweezitter die we 20 jaar geleden tweedehands hebben gekocht. Ik heb inmiddels de hoes en de schuimhoofdsteunen moeten vervangen. Hij moet nu door een technicus worden bekeken, hij oververhit constant.

61 - 80 of 88 Posts