The Canadian Guitar Forum banner

Kalua Music in Scarborough..geschiedenis van-?

25K views 64 replies 40 participants last post by  Margot358  
#1 ·
Ik vraag me af of iemand herinneringen heeft aan de Kalua Music-winkel in Scarborough. In '66, toen hun winkel aan de Eglinton, ten westen van Kennedy, was, kocht ik een Tele en in '67 een Vox fuzz. Er waren 2 oudere heren die de winkel runden... Mr. White(?) en Mr. Beresford (goede jazzmuzikant). Op hun tweede locatie aan Kingston bij Midland kocht ik een '74 SG. Hun laatste locatie was in de jaren 90 aan Sheppard en Pharmacy. Kort daarna kocht L&M die locatie. Enkele andere kleinere muziekwinkels die goede merken verkochten... Neveu Music, Cosmo toen het aan Yonge net ten noorden van Maj Mac was, Richmonds Trading Post on Church.

#2 ·
Ik dacht dat Kalua op een gegeven moment op Danforth bij Coxwell (?) zat, voordat het naar de locatie in Scarborough (Kingston Rd) ging. Dat was een grote. Zag daar een Orchestron (?), een keyboardvriend wilde er een...te duur.....vervagende herinnering.

Een andere winkel in Tornhill Hill was '-----?' Yonge St. ten zuiden van de 16e. Goede deals voor een tijdje. En vergeet Sparling-Maurice op Wilson niet, voordat het L&M werd (roofzuchtige bende, hè?) niet dat het een slechte zaak is. Power Supply (O'Connor) was ook een tijdje een favoriet.

Een plek in de binnenstad (Jarvis) verkocht Sound City en een of andere Ampeg-dealer op de tweede verdieping heeft me misschien iets verkocht......waar kwam die SVT vandaan......hmmm

#4 ·
Ik herinner me Richmond's Trading Post, het was aan Church Street en er waren een paar pandjeshuizen in de buurt.

Ik heb in de jaren 80 een beetje zaken met ze gedaan.

:smilie_flagge17:

#5 ·
Ik dacht dat Kalua op een gegeven moment op Danforth in de buurt van Coxwell (?) zat, voordat ze naar de locatie in Scarborough (Kingston Rd) gingen. Dat was een grote. Zag daar een Orchestron (?) keyboard maatje wilde er een...te duur.....vervagende herinnering.
Misschien dacht je aan "Stop 8" music. Ze waren gevestigd op Danforth in de buurt van Coxwell. Uiteindelijk verhuisden ze naar een grotere winkel een paar blokken ten westen van Coxwell. De eigenaar was een man genaamd "Art" en de andere man die daar werkte was volgens mij Dave Hutchinson. Ik werkte daar parttime. Uiteindelijk verhuisden ze naar Pickering. Als dat niet degene is waar je aan dacht, dan denk je misschien aan Larry Sykes music. Dat was in de buurt van Danforth en Donlands.Kalua had ook een locatie op Danforth en Broadview.

#6 ·
Ik kocht mijn eerste versterker in 1968 bij Kalua. Ik herinner me dat ik met mijn vader ging, ze hadden een gebruikte Vox AC30 (!) voor een behoorlijke prijs. Hij betaalde een aanbetaling en we zouden hem over een paar dagen ophalen. Ik wist niet echt hoe goed hij was, maar hij zag er goed uit voor mij. We gingen terug om hem op te halen en de man zei sorry, we hebben hem verkocht, maar je kunt deze hebben voor dezelfde prijs. Het was een "Imperial Cobra Mark 2", een Canadese buizenversterker, ongeveer 20 watt, en een 1X15 cab met een Jenson erin. Hij was groter, dus ik was blij. Het was eigenlijk geen slechte versterker, maar geen AC30.

#8 ·
Het lijkt erop dat alle goede muziekwinkels aan de oostkant van Toronto zaten. Waren er ook aan de westkant?

#9 ·
Oh Yeah Kalua Music. Ze hadden twee locaties, Broadview en Danforth en Kennedy en Eglinton. Ze verhuisden in de vroege jaren 70 naar Kingston Road in de Bo Peep Plaza. Ik woonde vlak om de hoek. Ik kon het niet geloven toen ik het bord zag met "Kalua Music opening soon". Heb een paar dingen van ze gekocht. Inclusief mijn eerste uitgave van Guitar Player magazine. Ik was een van die middelbare scholieren die daar rondhingen. Ik weet zeker dat ze me hadden kunnen vermoorden.

Power Supply on O'Connor, The Vox Store on Yonge ten zuiden van Bloor, L&M on Yonge St. (net ten noorden van Bloor), Whaley and Royce on Yonge bij Dundas (de eerste plek waar ik een Marshall-versterker te koop zag), TireBiter Sound on Yonge (bij Queen...de eerste plek waar ik een Mellotron zag). allemaal magische plekken in Toronto van toen.

Proost
Pete

#10 ·
Wauw, een herinnering uit het verleden. Ed2000 had het goed met Mr. B (Beresford) die de winkel bezat, en zijn zoon nam later de winkel over. Guy Beresford was een fatsoenlijke man die een redelijke klantenservice bood, terwijl anderen hun rug toekeerden na een verkoop... goed voor hem. Kalua verhuisde van de Kingston Rd-locatie naar Shephard and Pharmacy... dat was het laatste dat ik me van het bedrijf herinner. Waar je ook bent, Guy, ik hoop dat het goed gaat met jou en je familie!

Proost... Woody (een voormalige medewerker)

#61 ·
Wow, een herinnering uit het verleden. Ed2000 had het goed met Mr B (Beresford) die de winkel bezat, en zijn zoon nam later de winkel over. Guy Beresford was een fatsoenlijke man die een redelijke klantenservice bood, terwijl anderen hun rug zouden toekeren na een verkoop... goed voor hem. Kalua verhuisde van de locatie Kingston Rd naar Shephard en Pharmacy... dat was het laatste dat ik me van het bedrijf herinner. Waar je ook bent, Guy, ik hoop dat het goed gaat met jou en je familie!

Proost... Woody (een voormalige medewerker)
Guy Beresford werkt bij Yorkville Sound als reparatietechnicus!

G
#11 ·
Ik woonde verderop in de straat van Kalua (Kingston/Ridgemoor).
Kocht daar mijn eerste elektrische gitaar. Een Oxblood Univox LP.
Ik herinner me dat ze een gitaar in de etalage te koop zetten
en de prijs elke dag met $5 verlaagden totdat hij verkocht was.

#43 ·
Ik woonde verderop in de straat van Kalua (Kingston/Ridgemoor).
Kocht daar mijn eerste elektrische gitaar. Een Oxblood Univox LP.
Ik herinner me dat ze een gitaar in de etalage te koop zetten
en de prijs elke dag met $5 verlaagden totdat hij verkocht was.
HĂ© @laristotle, waar woonde je en naar welke school ging je? Ik zat op Heale Ave. Ging naar John A Leslie en RH King.

Ik herinner me dat ze die $5 korting in hun etalage deden. Ik herinner me ook dat er een MEDALLION-editie Gibson Flying V in hun etalage stond die er eeuwig leek te staan en ik wenste dat ze die $5 korting/dag op die baby zouden doen....hahahaha

#12 ·
Geweldige draad! Toronto was fantastisch voor muziekwinkels. Ik woonde zowat bij Sparling-Maurice. Een medewerker werd mijn zwager, Bill (Sparling) speelde op de bruiloft van mijn zus. Mooie herinneringen. Ik had een 20 watt Marshall-versterker die ik daar kocht. Zucht...Lang weg. (slaat herhaaldelijk op het voorhoofd).

#40 ·
Geweldig draadje! Toronto was fantastisch voor muziekwinkels. Ik woonde zowat bij Sparling-Maurice. Een medewerker werd mijn zwager, Bill (Sparling) speelde op de bruiloft van mijn zus. Geweldige herinneringen. Ik had een 20 watt Marshall-versterker die ik daar kocht. Zucht...Lang geleden. (slaat herhaaldelijk op het voorhoofd).
Bill verkocht me mijn eerste Les Paul in 78. Het duurde 6 maanden in termijnen om het af te betalen en ik heb het nog steeds vandaag.

#14 ·
Ja, bij Whaley and Royce zag ik mijn eerste Marshall stack te koop staan. Destijds ging ik naar Long & McQuade, waar ik graag rondhing met Pete Traynor, toen hij daar werkte. Toen The 12th Fret van Yonge af was, was het een erg goede winkel, en nu is het alleen maar beter.

Voor mij zijn er in heel Ontario alleen muziekwinkels in Thunder Bay die kunnen wedijveren met Toronto.

Dat je herhaaldelijk tegen je voorhoofd slaat, is aanstekelijk, denkend aan mijn kleine 60's Marshall reverb head.

#15 ·
Hoe zit het met Music Mecca in de westelijke wijk? Ik kan me de exacte locatie niet herinneren.
Ik weet de naam niet zeker...er was
er is een winkel aan West Drive, Brampton...alle gitaren werden hoog aan de muur tentoongesteld.
Kipling ten noorden van Rexdale - nu ook weg.
Ik bezocht ook graag de gitaarwinkel in Pickering Village (jaren 80) (Marios?) die verhuisde naar Bayly (jaren 90) en vervolgens terug naar de oorspronkelijke locatie. Ik weet niet of ze er nog zijn. De eigenaar is een 'low talker'.
Re: Kalua. In '66, voordat ik de Tele van Kalua kocht, namen mijn ouders me mee naar een kleine gitaarwinkel aan Victoria Pk Ave tussen Lawrence en Eglinton. Geen idee hoe die heette.

#17 ·
Het lijkt erop dat alle goede muziekwinkels aan de oostkant van Toronto zaten. Waren er ook aan de westkant?

Cosburn music in Bramalea. Het was mijn eerste baan in de vroege jaren '70. Ik waste de vloeren, maakte de toiletten schoon, sprong op gitaardozen om ze plat te maken, enz... Ik nam de $$$ die ik verdiende en kocht een '73 SG die ik nog steeds heb. Een jaar of zo later kocht ik een Fender Vibro Champ die ik helaas eind jaren '80 inruilde in een pandjeshuis aan Church St. voor een fluit voor mijn lieve vrouw. Ik heb jarenlang geprobeerd die kleine Fender te vinden.

Image

DW

#18 ·

Hudson Music.
Jane en Dundas.
Interessante inventaris, maar een totale puinhoop. Als de kelder van een verzamelaar van muziekinstrumenten.

#19 ·
Weet de naam niet zeker..er was
is een winkel op West Drive, Brampton...alle gitaren werden hoog aan de muur tentoongesteld.
Music Plex. Het was van een man genaamd Ron die lang rood haar had & een flinke snor.

Ik zal Ron nooit vergeten want in '92 besloot ik mijn eerste gitaar te verkopen, een '73 Mustang die ik van de maat van mijn vader had gekocht voor $300. Ron gaf me $300 & nog eens $300 voor een oude, waardeloze versterker die gratis was meegeleverd met de Mustang. Ik was blij om $300 winst te maken, vooral omdat ik nu genoeg $ had om een '80 Les Paul Custom te kopen die afgewerkt was in een mooie metallic baby-shit groen.

Ongeveer een jaar later besloot ik dat ik een Strat wilde, dus ging ik terug naar Music Plex om de LP Custom & een afgetrapte '56(?) Duo Jet rechtstreeks te ruilen tegen een SRV Strat (ik denk dat de Les Paul in handen kwam van Phil X van Triumph & You Tube faam). Ron informeerde me toen dat de waardeloze oude versterker die hij van me had gekocht een tweed Deluxe was & dat hij hem had gerestaureerd. Hij liet me er een tijdje op spelen, maar wilde hem niet aan me terugverkopen.

Die $300 achtervolgen me tot op de dag van vandaag...

#20 ·
Hudson Music.
Jane en Dundas.
interessante inventaris, maar een totale puinhoop. Als een kelder van een muziekinstrumentenverzamelaar.
Ik ben in die buurt opgegroeid - waar was het? Ergens op Dundas?
Er was een plek voor gebruikte camera's & muziek op Dundas, noordkant, in de buurt van Vesuvio's Pizza (in de buurt van High Park). Ik denk dat het 'Macks'(?) heette.
Ik heb daar een aanbetaling van $5 gedaan voor een gebruikte strat van $200, maar kon de rest niet ophoesten, dus ik verloor hem.

Later, rond '62, kocht ik een gebruikte strat bij Mundinger's Music op Yonge, niet ver van Whaley & Royce. Het was een '59 strat, bruine tolex koffer. Ik betaalde er $320 voor.

Ik herinner me dat Pete Traynor achter in L&M werkte - ik had zijn visitekaartje - 'MARS' (Musical Amplifier Repair Service).

#21 ·
Ik ben in die buurt opgegroeid - waar was het? Ergens op Dundas? Er was een plek voor gebruikte camera's en muziek op Dundas, aan de noordkant, vlakbij Vesuvio's Pizza (vlakbij High Park). Ik denk dat het 'Macks'(?) heette. Ik heb daar een aanbetaling van $5 gedaan voor een gebruikte stratocaster van $200, maar kon de rest niet ophoesten, dus ik was hem kwijt. Later, rond '62, kocht ik een gebruikte stratocaster bij Mundinger's Music op Yonge, niet ver van Whaley & Royce. Het was een '59 stratocaster, bruine tolex koffer. Ik betaalde er $320 voor. Ik herinner me dat Pete Traynor achter in L&M werkte - ik had zijn visitekaartje - 'MARS' (Musical Amplifier Repair Service).
Hudsons lag net ten noorden van Dundas, ik kan me de naam van de straat aan de noordkant van de brug niet herinneren, en iets ten oosten van Jane. Zdenos motorzaak lag ten westen ervan. Ik ken Vesuvios in de kruising, maar herinner me Mack's niet. Vroeger waren er veel winkels met gebruikte apparaten, dus ik heb het waarschijnlijk gewoon nooit opgemerkt. Hoewel mijn eerste gitaar en wat lessen van Hudsons kwamen, heb ik daarna alleen nog bij Steve's of L&m gewinkeld.

#22 ·
Hudsons lag net ten noorden van Dundas, ik kan me de naam van de straat aan de noordkant van de brug niet herinneren, en iets ten oosten van Jane. Zdenos motorzaak lag ten westen ervan.
ik ken Vesuvios in de junction, maar herinner me Mack's niet. Vroeger waren er veel winkels met gebruikte apparaten, dus ik heb het waarschijnlijk nooit opgemerkt. Hoewel mijn eerste gitaar en wat lessen van Hudsons kwamen, kocht ik daarna alleen nog bij Steve's of L&m.
Begrepen. Ik herinner me Zdenos op de hoek (Jane & St. Clair). Ik herinner me ook Archery Craft aan de oostkant - ik denk dat Hudson's daar in de buurt was. Motoren, gitaren en wapens allemaal op dezelfde plek - wat kan een jonge man zich nog meer wensen... oh ja, ik ging vroeger met meisjes daar uit - waar woonde jij?

#23 ·
Ik heb veel tijd doorgebracht in Hudsons toen ik opgroeide. De naam van de eigenaar was volgens mij Paul Hudson. Elk jaar of zo in de late jaren zeventig hadden ze een uitverkoop in verband met het beëindigen van de activiteiten: koop één gitaar en krijg er één gratis! Dan zouden ze de volgende week weer heropenen, ik denk dat ik minstens drie van zulke verkopen heb gezien ........lol. Een andere winkel die toen erg leuk was, was Powells Music and Luggage aan Queen en Bathurst. Ze kregen vroeger veel spullen voor beginners, maar af en toe kon je er ook wel wat coole Fender- of Gibson-spullen vinden. Ik wou dat ik elke oude Colorsound-pedaal had gekocht die hij had, er waren er altijd veel op voorraad. Richmonds Trading Post was een andere geweldige winkel, gitaren aan de ene kant, camera's aan de andere kant, maar er kwam geweldige spullen binnen. Ik herinner me dat ik een hele coole 68 Gibson 330 kocht voor slechts $600. Mijn favoriet was Kindness and Son aan Church ten zuiden van Dundas, een klein gaatje in de grond dat je niet zo zou opmerken, ze waren een van de eerste Fender-dealers in Toronto en hadden een kelder vol reserveonderdelen uit de jaren 50 en 60, body's, halzen, pickups, zelfs versterkerbehuizingen. Ik herinner me een paar van de oudere jongens met deze gave vintage Fenders en toen vertelden ze me dat ze naar binnen gingen en alle onderdelen kochten en nieuwe vintage Fenders bouwden! Tegen de tijd dat ik het vond, was het meeste coole spul al weg. Ik ga graag naar L&M en plaatsen als die, maar die oude winkels waren veel leuker.

Proost
John

#38 ·
Ik heb veel tijd doorgebracht in Hudsons toen ik opgroeide. De naam van de eigenaar was volgens mij Paul Hudson. Elk jaar of zo in de late jaren zeventig hadden ze een uitverkoop wegens opheffing van de zaak: koop een gitaar en krijg er een gratis bij! Dan heropenden ze de volgende week, ik denk dat ik minstens drie van zulke verkopen heb gezien ........lol. Een andere winkel die toen erg leuk was, was Powells Music and Luggage op Queen en Bathurst. Ze kregen vroeger veel spullen voor beginners, maar af en toe kon je wel wat coole Fender- of Gibson-spullen vinden. Ik wou dat ik elke oude Colorsound-pedaal had gekocht die hij had, er waren er altijd veel op voorraad. Richmonds Trading Post was een andere geweldige winkel, gitaren aan de ene kant, camera's aan de andere kant, maar er kwam geweldige spullen binnen. Ik herinner me dat ik een heel coole 68 Gibson 330 kocht voor slechts $600. Mijn favoriet was Kindness and Son op Church ten zuiden van Dundas, een klein gat in de grond dat je niet zo zou opmerken. Ze waren een van de eerste Fender-dealers in Toronto en hadden een kelder vol reserveonderdelen uit de jaren 50 en 60, bodies, halzen, pickups, zelfs versterkerkasten. Ik herinner me een paar van de oudere jongens met die gave vintage Fenders en toen vertelden ze me dat ze naar binnen gingen en alle onderdelen kochten en nieuwe vintage Fenders bouwden! Tegen de tijd dat ik het ontdekte, was het meeste coole spul al weg. Ik ga graag naar L&M en plaatsen als die, maar die oude winkels waren veel leuker. Cheers John
Even aan het zoeken naar alles wat met Hudson Music te maken heeft, op verzoek van mijn broer. Paul Hudson was mijn oom. Als muzikant hield ik van de gelegenheden om de winkel te bezoeken. Helaas niet vaak genoeg, omdat we aan de andere kant van de stad woonden. Hij stierf ongeveer 15 jaar geleden. Het bedrijf stierf door een rommelige scheiding.

#24 ·
Ja, Kindness (Jim, Robert & George), aan Church St., de enige Fender-dealer in de stad in die tijd. Ik hing daar rond als een laptop in een Starbucks. Ik herinner me de 'dageraad' van de Fender Reverb, Jazz Bass, Jaguar, zwart tolex, zilveren face... allemaal in die winkel. Naast de deur was Geo. Heinl - Gretsch, Rick & Burns. Ik kocht daar in '61 een Gretsch - $210 - heb hem nog steeds. Er waren anderen in de buurt van Richmonds, aan de 'pandjeshuisstraat'. Jongen, wat kon je daar een zaterdagmiddag mee verbranden.

#25 ·
Begrepen. Ik herinner me Zdenos op de hoek (Jane & St. Clair). Ik herinner me ook Archery Craft aan de oostkant - ik denk dat Hudson's daar in de buurt was. Motoren, gitaren & wapens allemaal op dezelfde plek - wat kan een jonge man zich nog meer wensen... oh ja, ik ging vroeger met meisjes daar uit - waar woonde jij?
Mijn ouders waren gescheiden, dus ik bracht mijn tijd door tussen een huis aan Jane/Annette en een huis aan Windermere. St. Clair...dat is de naam van de straat waar Hudson's was. Duh...is al te lang geleden dat ik daar weer ben geweest.

#26 ·
Midden tot eind jaren 80 was de kwaliteit van de apparatuur bij richmonds naar mijn mening niet geweldig. Niet veel pareltjes, meestal werden ze wederverkopers van Aziatische instapspullen die toen niet veel cache hadden... Aria, Samick, etc.