Ik heb veel tijd doorgebracht in Hudsons toen ik opgroeide. De naam van de eigenaar was volgens mij Paul Hudson. Elk jaar of zo in de late jaren zeventig hadden ze een uitverkoop in verband met het beëindigen van de activiteiten: koop één gitaar en krijg er één gratis! Dan zouden ze de volgende week weer heropenen, ik denk dat ik minstens drie van zulke verkopen heb gezien ........lol. Een andere winkel die toen erg leuk was, was Powells Music and Luggage aan Queen en Bathurst. Ze kregen vroeger veel spullen voor beginners, maar af en toe kon je er ook wel wat coole Fender- of Gibson-spullen vinden. Ik wou dat ik elke oude Colorsound-pedaal had gekocht die hij had, er waren er altijd veel op voorraad. Richmonds Trading Post was een andere geweldige winkel, gitaren aan de ene kant, camera's aan de andere kant, maar er kwam geweldige spullen binnen. Ik herinner me dat ik een hele coole 68 Gibson 330 kocht voor slechts $600. Mijn favoriet was Kindness and Son aan Church ten zuiden van Dundas, een klein gaatje in de grond dat je niet zo zou opmerken, ze waren een van de eerste Fender-dealers in Toronto en hadden een kelder vol reserveonderdelen uit de jaren 50 en 60, body's, halzen, pickups, zelfs versterkerbehuizingen. Ik herinner me een paar van de oudere jongens met deze gave vintage Fenders en toen vertelden ze me dat ze naar binnen gingen en alle onderdelen kochten en nieuwe vintage Fenders bouwden! Tegen de tijd dat ik het vond, was het meeste coole spul al weg. Ik ga graag naar L&M en plaatsen als die, maar die oude winkels waren veel leuker.
Proost
John