The Canadian Guitar Forum banner

HwaCha Vervorming (demo/recensie)

56 views 2 replies 2 participants last post by  Brian Johnston  
#1 ·
HwaCha Distortion is een true bypass pedaal van het Zuid-Koreaanse bedrijf Pedal Mob. Het ontleent zijn naam aan een wapen dat wordt omschreven als 'een wapen dat tegelijkertijd veel pijlen afschiet, gebruikt van de 15e tot de 17e eeuw in Chosun (voorheen Korea) om tegen Japan en China te vechten. Dit zie je afgebeeld in de achtergrondafbeeldingen in de demo hieronder:

De HwaCha Distortion is ontworpen en gebaseerd op de V-Twin buizenpedaal distortion sectie van MESA/Boogie. Hij heeft een zeer dikke en robuuste middenklank met ingewikkelde hoge tonen, en hoewel er een uitstekende bottom end is, blijft deze strak en articulair. Dit werd bereikt door zelden gebruikte lage frequenties en ook de hoogste hoge frequenties weg te filteren, waardoor de Tone-knop meer als een Presence-regeling werkt. In feite is het volledige spectrum van de Tone-knop bruikbaar, hoewel dat afhangt van je mix.

Powerchords blijven helder, en bij het spelen van lead krijg je die korrelige kreten en piepjes. Dit pedaal valt zeker op in een mix, omdat het soepel, maar toch gruizig blijft met een gefocuste geluidsdruk die je kunt voelen tijdens het spelen en bij het luisteren. Hoewel het geen voorversterker is, heeft het een versterkerachtige respons en klank met zijn vlezige kenmerken en percussieve respons.

In tegenstelling tot veel goedkoper gemaakte Chinese pedalen, zijn de normen en de kwaliteit van Pedal Mob's HwaCha spot on, en dat voor een fantastische prijs van $72,80 USD via eBay (ik ga in op de kwaliteit van de normen in de review die ik heb gedaan van de Choir Master Chorus, ook van Pedal Mob). Muziekapparatuur wordt steeds duurder, en dus vind ik de aanbiedingen van Pedal Mob een serieuze overweging als je op zoek bent naar die MESA-klank voor een onverslaanbare prijs.

Met een standaard pedaalformaat en -gewicht (4x2,8x1,9 inch/101x71x47 mm en 0,45 pond/205 g) wordt de HwaCha Distortion gevoed door DC9V center-negative met een stroomverbruik van 30mA.

Pedal Mob Korea - Pedals

#3 ·
Is eBay de enige retailer?
Dat is waar ik het vandaan heb, en ik kan ze nergens anders vinden. Ik 'denk' dat het bedrijf via andere wegen verkoopt, maar niet in het Engels, daarom heb ik geen link gegeven. Het is een jong bedrijf, maar ze bieden behoorlijk solide spullen. Ik heb ook een OD en een delay om te beoordelen. De delay is eenvoudiger, hoewel hij lekker klinkt, terwijl de OD behoorlijk divers is. Die beoordeling zal wat meer tijd kosten. Misschien doe ik eerst de delay.