The Canadian Guitar Forum banner

DI uit op een Fender FR-12: Welke kabel te gebruiken?

433 views 6 replies 4 participants last post by  Amp Mad Scientist  
#1 ·
Mijn belangrijkste versterker tegenwoordig is een DR tonemaster. Klinkt mooi als ik de DI-uitgang gebruik met een XLR/TRS-kabel.

Af en toe wissel ik het af en gebruik ik mijn UA Lion en sluit ik deze aan op een actieve FR-12-cabine. De podiumklank die ik krijg met een standaard TS-kabel van de Lion naar de FR-12 is geweldig! De FOH- en IEM-geluiden klinken echter als stront.

Wat voor soort kabel moet ik gebruiken van de DI-uitgang naar de mengtafel? Ik neem aan dat het line-level is, dus zou de XLR/TRS de oplossing moeten zijn?

#3 ·
Mijn belangrijkste versterker tegenwoordig is een DR tonemaster. Klinkt mooi als ik de DI-uitgang gebruik met een XLR/TRS-kabel.

Af en toe wissel ik het af en gebruik ik mijn UA Lion en sluit ik hem aan op een actieve FR-12-cabine. De podiumklank die ik krijg met een standaard TS-kabel van de Lion naar de FR-12 is geweldig! De FOH- en IEM-geluiden klinken echter als stront.

Wat voor soort kabel moet ik gebruiken van de DI-uitgang naar de mengtafel? Ik neem aan dat het line-level is, dus
moet de XLR/TRS de oplossing zijn?
De uitgang is line-level. Bent u aangesloten op een microfoonniveau-ingang of een line-level-ingang? De meeste ingangen zijn microfoonniveau. Meestal zijn er speciale die line-level worden genoemd (of er is een schakelaar op het kanaal om te schakelen tussen microfoon- en line-levels).

#4 ·
De output is op lijnniveau. Ben je aangesloten op een microfoonniveau-ingang of een lijnniveau-ingang? De meeste mixer-ingangen zijn microfoonniveau. Er zijn meestal speciale die zijn gemarkeerd als lijnniveau (of er is een schakelaar op het kanaal om te schakelen tussen microfoon/lijnniveau).
Ik gebruik een u16 Soundcraft en ga een microfoonniveau-ingang in, denk ik. Vanuit mijn begrip werkt de XLR/TRS-kabel van de achterkant van de tonemaster daarom?

#6 ·
Een alternatief is om één uitgang van uw UA Lion naar de FR12 te sturen, en de andere naar de Soundcraft (een van de high-z instrumentniveau-ingangen). Of, neem een kabel van de UA Lion in een DI Box, en dan naar de mengtafel.

#7 ·

Af en toe wissel ik het af en gebruik ik mijn UA Lion en sluit ik hem aan op een actieve FR-12-kast. De podiumklank die ik krijg met een standaard TS-kabel van de Lion naar de FR-12 is geweldig! De FOH- en IEM-geluiden klinken echter als stront.

Wat voor soort kabel moet ik gebruiken van de DI-uitgang naar de mengtafel? Ik neem aan dat het lijnniveau is, dus
moet de XLR/TRS de oplossing zijn?
DI in een mixer klinkt meestal als shitake.
Om de een of andere reden heeft nog nooit iemand een DI gemaakt die goed klinkt...
Het werkt voor cleane geluiden, maar niet voor veel meer.

Zet de versterker harder, mic de luidsprekerkast, gebruik een attenuator (een van de verschillende typen) om de podiumluidheid onder controle te krijgen.
Het resultaat zal veel beter klinken.