The Canadian Guitar Forum banner
81 - 100 of 209 Posts
Mniej znany fakt, ale Cosmo był również właścicielem firmy dystrybucyjnej MI o nazwie Launch Music. Myślę, że zajmowali się kanadyjską dystrybucją Laney, Orange, SKB, Toca i kilku innych marek. Ogłosili również swoje zamknięcie.
Zastanawiałem się, czy to potencjalny powód, dla którego się zawinęli, myślę, że zaczęli to robić dopiero około 2021 lub 2022 roku. Dziwne było też to, że nigdy tak naprawdę nie reklamowali, że są tego właścicielami, dowiedziałem się o tym tylko dlatego, że aplikowałem o pracę w Launch, kiedy zaczynali.
 
Kilka lat temu spędziłem przyjemne popołudnie w Cosmo. Byliśmy na rodzinnych wakacjach w Toronto i uparłem się, że chcę spędzić popołudnie w Cosmo, ponieważ nasz (okropny) hotel był oddalony o około 10 minut. Poszedłem więc sam, spacerowałem po tym miejscu i w końcu spędziłem trochę czasu w drogim pokoju z gitarami elektrycznymi, ciesząc się niektórymi z nich przez wzmacniacz Suhr Pete Thorn. Żadna z gitar nie była warta swojej ceny (to moja osobista opinia - najtańsza, na której grałem, kosztowała ponad 4 tys. dolarów), ale wszystkie były całkiem ładne. I po prostu zostawili mnie samego, żebym to zrobił.

Nie jestem pewien, czy są konkurencją dla L&M, mając tylko jeden sklep. Ale i tak smutno patrzeć, jak coś takiego znika. Tak samo smutno mi patrzeć, jak znikają inne sklepy stacjonarne (naprawdę lubiłem Mountain Music w Hamilton). Konkurencja jest dobra, ale różnorodność też.
 
Jeśli zadałem sobie trud przejechania przez miasto, wejścia do miejsca i mówią mi, że tego nie mają, ale mogą to zamówić...

Przepraszam, PORAŻKA.

Zdarzyło się to zbyt często i to nie tylko w sklepach muzycznych.
Czuję to samo. Nienawidzę słyszeć "Mogę to zamówić". Do cholery, ja też mogę to zamówić. Prawdopodobnie taniej.
Moja córka chce, żebym zabrał ją do Cosmo, kiedy zaczną się wyprzedaże.
Wiem, że będę tego żałował. Prawdopodobnie zobaczę gitarę, której naprawdę chcę. Zbyt wiele drogich projektów ogrodowych tej wiosny, więc nie mam pieniędzy. Na szczęście tak naprawdę niczego nie potrzebuję. Tylko kilka zachcianek.
 
Mówi jak ktoś, kto nigdy z niego nie korzystał. Nikt nie jest w stanie odwzorować niespójności progu i topologii podstrunnicy gitary na strunie tak jak Plek

View attachment 589558
W całej Kanadzie są tylko 3 maszyny PLEK, więc jest mało prawdopodobne, aby większość z nas miała do którejkolwiek dostęp.
 
Cosmo jest trochę daleko dla mnie, ale zawsze chciałem zrobić wycieczkę, żeby zobaczyć to osobiście. Zgadzam się, że smutno jest widzieć kanadyjskiego sprzedawcę detalicznego i konkurenta Long & McQuade, który upada, ale moje jedyne doświadczenie z nimi za pośrednictwem sklepu internetowego było okropne. Artykuł jest w magazynie...ale w magazynie. Ok, zamów go online i mówi, że dostępny w ciągu 2-3 dni. 2 tygodnie później, wciąż nic. Skontaktuj się z obsługą klienta i poinformowano, że powinien zostać wysłany w ciągu 2 dni. 5 dni później, wciąż nic. Skończyłem, proszę o zwrot pieniędzy - jasne, nie ma problemu....tydzień mija...dwa tygodnie. Ponownie skontaktuj się z obsługą klienta i w końcu w trzecim tygodniu odzyskuję pieniądze. Zdecydowałem, że nigdy więcej nie będę z nimi handlować online.
 
Cosmo jest dla mnie trochę na uboczu, ale zawsze chciałem wybrać się tam osobiście. Zgadzam się, że smutno jest widzieć kanadyjskiego sprzedawcę detalicznego i konkurenta Long & McQuade, który upada, ale moje jedyne doświadczenie z nimi za pośrednictwem sklepu internetowego było okropne. Towar jest w magazynie... ale w magazynie. Ok, zamów online i mówi, że dostępny w ciągu 2-3 dni. 2 tygodnie później, wciąż nic. Skontaktuj się z obsługą klienta i poinformowano, że powinno zostać wysłane w ciągu 2 dni. 5 dni później, wciąż nic. Skończyłem, proszę o zwrot pieniędzy - pewnie nie ma problemu.... mija tydzień... dwa tygodnie. Ponownie skontaktuj się z obsługą klienta i w końcu w trzecim tygodniu odzyskuję pieniądze. Postanowiłem, że nigdy więcej nie będę z nimi handlował online.
Cosmo jest dla mnie również dość na uboczu. Odległość to tylko około 90 minut, ale jadąc z Brantford przez 401 zawsze są złe korki i zwykle zajmowało mi to 2 i pół godziny. Jestem zbyt skąpy, żeby jechać autostradą płatną. Więc nigdy tam nie dotarłem tak często, jak bym chciał.
Zamówiłem u nich kilka rzeczy online i nigdy nie miałem problemu. Nie zamawiałem online od czasu pandemii. Nie jestem pewien, czy to różnica.
Jeśli chodzi o złą obsługę w sklepie, moim jedynym zarzutem jest to, że w soboty, w których byłem, trudno było dostać sprzedawcę. Zawsze biegali, bardzo zajęci. Więc może za mało personelu.
Cosmo Fests były fajne. Byłem tylko na jednym kilka lat temu, kiedy mieli Big Wreck, Kim Mitchell i April Wine. Stałem w kolejce, żeby spotkać Kim Mitchell i to było wspaniałe doświadczenie. Zarówno moja żona, jak i ja mieliśmy na sobie koszulki Fender Custom Shop. Więc rozpoczyna rozmowę o sprzęcie. Po około 5-10 minutach facet tam próbował nas przesunąć, a Kim po prostu mówił dalej. Chciałbym kiedyś z nim usiąść, żeby dokończyć rozmowę.
 
Mniej znany fakt, ale Cosmo był również właścicielem firmy dystrybucyjnej MI o nazwie Launch Music. Myślę, że zajmowali się kanadyjską dystrybucją Laney, Orange, SKB, Toca i kilku innych marek. Ogłosili również zamknięcie.
Howard Kalisky (nie jestem pewien, czy dobrze to piszę), który był właścicielem Efkay, był zaangażowany w Launch, prawda? Nigdy nie dogadywałem się z tym facetem.
 
Nie jestem pewien, gdzie i kiedy to się zmieniło, ale zdecydowanie zauważyłem pewien brak zainteresowania klientem w ciągu ostatnich, co najmniej 3 lat. Proste rzeczy, takie jak nikt nie odbierający telefonu po przekierowaniu do działu gitar, pracownicy stojący i rozmawiający ze sobą, ignorujący klientów w pobliżu, decyzja o nie umieszczaniu cen na gitarach, ponieważ było to zbyt dużo pracy, aby okresowo je zmieniać w związku z podwyżkami cen itp.

Było co najmniej 2 lub 3 razy w tym czasie, że tam wchodziłem, to spory kawałek drogi, z zamiarem wydania kilku tysięcy, jeśli mógłbym znaleźć coś odpowiedniego i z tego czy innego powodu wyszedłem z pustymi rękami i z lekkim kwaśnym uczuciem.

Moje doświadczenia tam nie zawsze były takie, ale to się zmieniło. Po prostu brakowało zaangażowania. Pewnego razu wpadłem na kierownika i powiedziałem mu, dlaczego odchodzę, a on był uprzejmy, ale wydawał się również niezainteresowany. Wtedy zdecydowałem, że po prostu nic tam nie kupię, nawet gdy od czasu do czasu zatrzymywałem się, żeby popatrzeć.

Sprzedaż detaliczna jest wystarczająco trudna, nie robiąc rzeczy, które utrudniają klientowi prowadzenie z tobą interesów.
 
Przykro mi słyszeć, że się zamykają. Chociaż miałem kilka problemów z ich obsługą, zwłaszcza z zamawianiem online, nadal bardzo lubiłem tam chodzić. Zawsze dobrze się bawiłem na Cosmofest lub wypróbowując gitary za ponad 10 000 dolarów w tylnym pokoju, nie martwiąc się niczym.

Mam nadzieję, że to otworzy drzwi dla L&M do prowadzenia Suhr i Tom Anderson.
 
Mimo że nie czerpię przyjemności z zamykania tych miejsc, jestem zaskoczony, że więcej sklepów nie podzieliło tego samego losu.

Przypuszczam, że to, że nie jestem już aktywnym giggerem, zmieniło moje nawyki zakupowe, ale jako facet, który w zasadzie trzyma się budowania gitar i grania w domu, rzadko znajduję to, czego szukam w sklepach (na przykład L & M).

Staram się dać im pierwszą szansę, ponieważ rozumiem, że jeśli nie wspieramy sklepów stacjonarnych, nie będą tu, aby nas wspierać, gdy będziemy ich potrzebować.

ALE, przynajmniej dla mnie, ich część tej umowy polega na utrzymywaniu towaru na stanie.

Jeśli zadaję sobie trud przejechania przez miasto, wchodzę do miejsca, a oni mówią mi, że tego nie mają, ale mogą to zamówić...

Przepraszam, PORAŻKA.

Zdarzyło się to zbyt wiele razy i to nie tylko w sklepach muzycznych.
Nie wpadłeś na to, że ich strona internetowa zawiera listę, czy coś jest w magazynie i które lokalizacje to mają?

Istnieje również taki wynalazek zwany telefonem. Spróbuj go użyć, aby potwierdzić, czy coś jest w magazynie, zanim przejedziesz przez miasto.
 
Nie zorientowałeś się, że ich strona internetowa zawiera listę, czy coś jest w magazynie i w których lokalizacjach?

Jest też taki wynalazek zwany telefonem. Spróbuj go użyć, aby potwierdzić, czy coś jest w magazynie, zanim przejedziesz przez miasto.
Nie sądzę, żeby mówił o konkretnym sklepie. Ale sklep, który jest tematem tego wątku, wydaje się mieć skargi, że nie odbierają telefonu, a ich strona internetowa jest zawodna pod względem dokładności.
 
Miałem z nimi przez lata problemy, ale zawsze lubiłem współpracować z Robem. Jest wspaniałym człowiekiem. Tak czy inaczej, nigdy nie lubię patrzeć na zamykanie sklepu muzycznego, bez względu na wszystko.

Założę się, że L&M zaoferuje wielu obecnym pracownikom Cosmo pracę, aby mogli kontynuować swoje życie. Zazwyczaj tak robią przy wykupie i tworzeniu nowego sklepu z poprzedniego sklepu. Wiele osób sobie z tego nie zdaje sprawy.
 
Miałem z nimi problemy na przestrzeni lat, ale zawsze lubiłem robić interesy z Robem. To porządny facet. Tak czy inaczej, nigdy nie lubię widzieć, jak zamyka się sklep muzyczny, bez względu na wszystko.

Założę się, że L&M zaoferuje wielu obecnym pracownikom Cosmo pracę, aby kontynuować ich utrzymanie. Zazwyczaj robią to przy wykupie i tworzeniu nowego sklepu z poprzedniego sklepu. Wiele osób sobie z tego nie zdaje sprawy.
Kiedyś dużo robiłem z Merch Music w Cambridge i Lakeshore Music w Burlington i dobrze znałem właścicieli. Kiedy Long and McQuade przejęło te firmy, właściciele byli kierownikami sklepów, które wcześniej posiadali. Sklep w Brantford, który kupiło L&M, jest zarządzany przez syna poprzedniego właściciela, tylko dlatego, że właściciel przeszedł na emeryturę. Muszą zawrzeć jakiś rodzaj umowy, kiedy kupują sklepy, że właściciel zostaje kierownikiem. Wyobrażam sobie, że to zależy od właściciela, teraz kierownika, jakich pracowników chcą zatrzymać.
 
81 - 100 of 209 Posts